Donald Trump beloofde tijdens zijn verkiezingscampagne om een Amerikaanse Strategic Bitcoin Reserve in het leven te roepen. Bitcoin zou worden toegevoegd aan de nationale schatkist van de Verenigde Staten. Inmiddels gaan er ook geruchten rond dat Trump zou nadenken over het toevoegen van XRP aan die reserves, maar Andrew (@AP_Abacus) ontkracht die geruchten nu stellig.
Er komt geen XRP in de Amerikaanse reserve
Op X schrijft Andrew dat hij inmiddels een tweede bron heeft die zijn informatie van de eerste bron bevestigde, namelijk dat Amerika niet nadenkt over het toevoegen van XRP aan de nationale reserve.
Hij zou het volgende gehoord hebben: “We laten ons niet voor de gek houden, er komt geen enkele versie van XRP in de reserve. De discussies zijn geëvolueerd en snel verplaatst naar Bitcoin-only.”
Dat lijkt ook het meest logische resultaat, want wat moet Amerika met XRP in zijn reserves. Dan zouden ze beter kunnen investeren in de aandelen van Apple, of andere Amerikaanse bedrijven.
Alle focus op Bitcoin
Voorlopig lijkt er sprake van een cyclus waarin alle focus op Bitcoin ligt.
Gisteren kwam er bijvoorbeeld ook weer een bijzonder nieuwtje uit. Tether, de uitgever van de grootste stablecoin ter wereld (USDT), gaat uitbreiden naar het Lightning Network van Bitcoin.
Dankzij Taproot Assets, een protocol op Bitcoin, is het mogelijk om assets te creëren op Bitcoin. Binnenkort komt de grootste stablecoin ter wereld dus op de rails van het Bitcoin Lightning Network te rijden.
Daarmee trekt Bitcoin weer een belangrijke asset naar zich toe. Al gaat Tether natuurlijk niet Ethereum en Tron verlaten. Waarschijnlijk zal het alle blockchains blijven gebruiken.
Maar het is in ieder geval bijzonder om te zien dat Bitcoin nu ook dit soort toepassingen weet aan te trekken. Door dit soort ontwikkelingen gaan steeds meer mensen twijfelen aan de mogelijkheid van een nieuw altseason.
Wat denk jij? Komt er nog een altseason, of wordt dit echt de cyclus van Bitcoin?
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
XRP koers stijgt 10%, maar Newsbit-analist blijft nog sceptisch
De XRP koers steeg bijna 10% door de vrede in het Midden-Oosten, maar toch houdt analist van Newsbit nog rekening met een flinke daling.
Ripple mikt op 1 miljard dollar omzet, stablecoins als motor
Ripple verwacht 1 miljard dollar omzet in 2026 en ziet vooral Ripple Treasury en stablecoin RLUSD als groeimotoren.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
