Het XRP-tokenbezit van Ripple Labs is voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf onder de 50% van het totale circulerende aanbod gedaald.
XRP-bezit blijft dalen
Ripple heeft in het verleden veel kritiek gekregen van analisten die zich afvroegen of het wel gezond was hoeveel XRP tokens het bedrijf zelf in bezit had. De critici gaven als argument dat het het bedrijf gecentraliseerde controle had over zijn XRP Ledger (XRPL) en dat dat niet gezond zou zijn voor de cryptomunt.
In een Q3-rapport weerlegde Ripple deze kritiek. Ook wees Ripple Labs er tegelijkertijd op dat het aantal XRP-tokens dat het bedrijf bezit blijft dalen. Het ligt nu onder de 50 miljard tokens.
“Critici hebben gewezen op het XRP-eigendom van het bedrijf als een indicator dat de XRP Ledger wordt beheerd door Ripple. Dit is niet waar,” verklaarde Ripple. Het voegde er het volgende aan toe:
De XRP Ledger (XRPL) gebruikt Federated Byzantine Consensus om transacties te valideren, nieuwe functies toe te voegen en het netwerk te beveiligen. Dit betekent dat elke validator node één stem krijgt, ongeacht hoeveel XRP ze bezitten.
Het bedrijf verklaarde verder dat het “momenteel 4 van de 130+ validator nodes op de XRPL exploiteert. En dat het dus zeker niet gecentraliseerd is.
Ripple maakte in het rapport bekend dat de totale netto-omzet van XRP voor het derde kwartaal was gedaald tot $310,68 miljoen, vergeleken met $408,9 miljoen in het tweede kwartaal.
“Ripple is XRP alleen blijven verkopen in verband met ODL-transacties. ODL-volumes zijn gestegen naarmate Ripple’s ODL [On-Demand Liquidity]-activiteiten wereldwijd uitbreidden”, luidt het rapport.
Een van de belangrijkste zakelijke aanbiedingen van Ripple is de grensoverschrijdende betalingsdienst ODL. Het bedrijf schetste dat het het product in het derde kwartaal bleef uitbreiden via een samenwerking met forexbedrijf Travelex om transacties tussen Brazilië en Mexico te vergemakkelijken.
Update over SEC vs Ripple Labs rechtszaak
Ripple gaf ook commentaar op het langdurige juridische geschil met de SEC. Eerder deze maand heeft het een grote overwinning behaald met betrekking tot de William Hinman-documenten.
De documenten in kwestie hebben betrekking op een toespraak van voormalig SEC-directeur Hinman waarin hij de wettelijke status van Bitcoin en Ether beschrijft. Dit doet hij in termen die de zaak van Ripple kunnen helpen, en de argumenten van de SEC tegenspreken:
“Sinds Hinman’s toespraak blijft de SEC opzettelijk dubbelzinnigheid creëren, in plaats van duidelijke richtlijnen te geven. Het gebruikt die dubbelzinnigheid om crypto-innovatie in de Verenigde Staten te onderdrukken.”
De SEC en Ripple zullen in november reply briefs indienen. Daarna zal de rechter een beslissing nemen over de moties.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Mastercard lanceert AI-betalingen, speelt Ripple straks een hoofdrol?
Volgens Stevenson nemen meer dan dertig bedrijven deel aan de pilot. Daarbij zouden onder andere Stripe, Coinbase en OKX betrokken zijn.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
