Ripple bevindt zich in een langlopende rechtszaak die is aangespannen door de Amerikaanse Securities and Exchange Commisson.
Ripple vind de juridische stappen van de SEC onzin en heeft dan ook alle vertrouwen dat het de rechtszaak zal winnen. Echter, ondanks het crypto bedrijf alle vertrouwen heeft in een goede afloop, heeft het natuurlijk ook plannen voor wanneer het de rechtszaak verliest. De CEO van Ripple, genaamd Brad Garlinghouse, heeft deze plannen onlangs ook bekend gemaakt.
De rechtszaak belemmert de groei van Ripple
Tijdens een conferentie vertelde de CEO van Ripple dat zijn bedrijf uit Amerika weg zal gaan als het de rechtszaak verliest. Garlinhouse zette dit statement kracht toe door te zeggen:
“Het is niet zo dat we dan misschien zouden vertrekken, we zullen dan met zekerheid vertrekken.”
– Brad Garlinghouse
De uitkomst van de zaak tussen SEC en Ripple kan een groot effect hebben op de hele crypto-industrie. Een verlies van Ripple zou niet alleen betekenen dat Ripple Labs het land verlaat. Hij zou ook kunnen betekenen dat veel meer andere crypto bedrijven zullen volgen.
De groei van de XRP token van Ripple is enorm belemmerd vanwege de rechtszaak die de Amerikaanse SEC heeft aangespannen. Veel Amerikaanse crypto exchanges hebben de XRP-token vanwege de zaak van hun platform gehaald. Hierdoor daalde de XRP koers enorm.
Ripple koers stijgt vandaag met 14 procent
Terwijl de rechtszaak dus een zeer negatief effect heeft gehad op de XRP koers, is dat vandaag even anders. De Ripple koers is in de afgelopen 24 uur tijd namelijk met meer dan 14 procent gestegen. Hierdoor ligt de prijs van 1 XRP token rond de $0,372. Ook het handelsvolume is vandaag met 65 procent omhooggeschoten.

Wat de reden van de huidige prijsstijging is, is niet met zekerheid te zeggen. Het zou wel iets te maken kunnen hebben met het feit dat er spoedig een aantal belangrijke uitspraken gedaan zullen worden door de rechter over het juridische proces. Als deze uitspraken in het voordeel van Ripple uitpakken is dat een zeer positief teken.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
