De langverwachte Merge is een succes en dat betekent dat Ethereum vanaf nu draait op Proof-of-Stake. Het lijkt erop dat veel mensen op dit moment gewacht hebben om hun Ethereum te verkopen. Vrijwel direct na de Merge is er namelijk 1,4 miljoen Ethereum richting de grote beurzen gestuurd, met name richting Binance.
Explosieve stijging
Normaal gesproken zien we instromen relatief rustig opbouwen, maar na de Merge ontstond er een groene kaars in de grafiek. Een groene kaars die ons leert dat een hele berg Ethereum op weg is naar de beurzen. De kans is aanwezig dat mensen dit doen om Ethereum te verkopen, waarom zou je ze anders richting een beursplatform sturen.

De Ethereum koers heeft er overigens niet onder te lijden. Sterker nog, Ethereum staat voor het afgelopen uur met 2,68 procent in de plus. Bitcoin daarentegen moet het doen met een stijging van 0,62 procent. In die zin lijkt ook de markt het succes van de Merge te waarderen.

Met de huidige instromen bereikt de netto-instroom in ieder geval het hoogste punt in 45 maanden tijd voor Ethereum. De laatste keer dat de instromen bij beurzen zo groot waren, was richting het einde van 2018 tijdens de bearmarkt die destijds woedde.
Andere uitleg voor instromen
Er is ook een andere uitleg mogelijk voor de enorme instroom van Ethereum bij de grote beurzen. De miners van Ethereum, die niet blij zijn met de overstap naar Proof-of-Stake, zijn namelijk bezig met het ontwikkelen van een Proof-of-Work versie van Ethereum. Deze versie van Ethereum moet binnen de komende 24 uur na de Merge lanceren. Alle mensen die Ethereum bezitten, krijgen ook deze token in hun wallet.
Het is goed mogelijk dat mensen hun Ethereum richting de beurzen sturen om, zodra de Proof-of-Work versie van Ethereum uitkomt, deze te verkopen op de beurzen. Mensen die in 2017 relatief snel hun Bitcoin Cash verkochten konden hier immers ook nog een mooi bedrag voor krijgen.
Kan Ethereum naar 1.000 dollar? Newsbit analist ziet gevaarlijk scenario
Newsbit analist Erik Juffermans ziet Ethereum onder druk staan. ETH kan dalen naar 1.500 dollar, of zelfs richting 1.000 dollar.
Ethereum Foundation ontslaat 20 procent van het personeel
De Ethereum Foundation schrapt 54 banen, oftewel 20 procent van het personeel, te midden van een reeks vertrekkende leidinggevenden.
Tom Lee´s Bitmine koopt voor 92 miljoen dollar aan Ethereum bij
Bitmine kocht opnieuw voor 92 miljoen dollar aan Ethereum en nadert zijn doel van 5 procent van de voorraad. Tom Lee blijft optimistisch.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
