Argo Blockchain, een blockchain-technologiebedrijf dat zich richt op crypto-mining en tevens al beursgenoteerd is, bekijkt momenteel een mogelijke secundaire notering. Dit maal op de Nasdaq-beurs.
Onderdeel van operationele en strategische update
Dat maakte het bedrijf bekend via een reeks Tweets op het sociale netwerk van Twitter. Hieruit werd duidelijk dat het blockchain-technologiebedrijf de mogelijkheid nu onderzoekt voor een secundaire notering, op de beurs van Nasdaq. Dit is een onderdeel van zijn bredere operationele en strategische update voor juni van dit jaar.
Het bedrijf benadrukt wel dat het onderzoek nog in volle gang is. Hierdoor is momenteel nog geen keuze gemaakt over de timing van de secundaire notering, mocht deze doorgaan. Het bedrijf wil dan ook geen garantie geven over een mogelijke notering, alleen dat het hier onderzoek naar doet. Mocht dit echter wel gebeuren, dan zou Argo Blockchain de tweede cryptocurrency gerelateerde onderneming zijn die op de Nasdaq-beurs genoteerd wordt.
New RNS
โ Argo (@ArgoBlockchain) July 6, 2021
Operational & Strategic Updates for June 2021
– Mined 167 BTC or equiv in May
– Mining revenue was ยฃ4.36m ($6.03m USD) at mining margin of 78%
– BTC total mined Year to Date: 883 BTC
– At month-end held 1268 BTC or equiv#ARB $ARBKF
1/
Verkochte Bitcoins
Om de update te bekostigen, heeft het bedrijf in totaal 167 Bitcoin (BTC) verkocht voor naar verluidt circa 4.4 miljoen Britse ponden, wat neerkomt op ongeveer 5.1 miljoen euro. De aankondiging maakt hiernaast nog bekend dat de totale mijninkomsten van Argo Blockchain tot nu toe op 883 BTC staat. Verwacht wordt dat het mining-bedrijf tegen het einde van de maand 1.286 BTC, of een gelijkwaardig bedrag te hebben gegeneerd.
Volgens de CEO van Argo Blockchain, Peter Wall, kreeg de crypto-industrie in juni te maken kreeg met “grote veranderingen”, verwijzend naar een aanzienlijke verlaging van de totale wereldwijde hash-snelheid en de problemen rondom het minen te midden van een hardhandig optreden tegen cryptomining in China. Het bedrijf merkte hier het volgende over op: “Argo heeft geprofiteerd van deze veranderingen en blijft sterke inkomsten genereren met een indrukwekkende marge”.
Hongkong trekt de teugels aan: cryptobedrijven moeten data delen
Volgens parlementslid Chan Wai-man worden ongeveer 8.000 extra financiรซle instellingen onder de nieuwe regelgeving gebracht.
Europees Parlement wil strengere cryptoregels, ook DeFi en staking in beeld
De Markets in Crypto-Assets Regulation (MiCA) vormt sinds kort het belangrijkste Europese regelgevingskader voor cryptoactiva.
Nieuwe Amerikaanse cryptowet onder vuur: werkt de Clarity Act mensenhandel in de hand?
De Amerikaanse organisatie Alliance to End Human Trafficking heeft het Congres opgeroepen om Sectie 604 van de voorgestelde Clarity Act opnieuw te beoordelen.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
