Het pro-crypto beleid van Donald Trump in de VS zet wereldwijd landen aan tot actie. In Azië zorgen Thailand, Maleisië en Japan voor versnelling in crypto-adoptie, terwijl de strijd om technologische dominantie in de digitale economie zich verscherpt.
Trump zet de wereld in beweging
Donald Trump’s belofte om van de VS het mondiale centrum voor cryptocurrency te maken, heeft directe gevolgen voor de rest van de wereld. Aziatische landen zien de noodzaak om mee te doen in deze digitale revolutie, vooral nu Trump openlijk prioriteit geeft aan het stimuleren van innovatie en het versoepelen van cryptoregulering.
Analisten, zoals Noelle Acheson, wijzen erop dat landen zich niet langer de luxe kunnen permitteren om te wachten. “De VS heeft een domino-effect veroorzaakt,” zei ze, verwijzend naar hoe de internationale concurrentie op het gebied van crypto-innovatie nu in een stroomversnelling komt.
Thailand en Maleisië zetten stappen vooruit
Thailand speelt in op de wereldwijde ontwikkelingen door voor het eerst te overwegen Bitcoin ETF’s op de lokale markt toe te staan. Het succes van vergelijkbare producten in de VS, waar al meer dan $122 miljard is opgehaald, laat zien hoe groot de vraag naar gereguleerde crypto-instrumenten kan zijn. Pornanong Budsaratragoon, secretaris-generaal van de Thaise SEC, benadrukte dat Thailand niet achter kan blijven in de wereldwijde adoptie van digitale activa.
Ook Maleisië laat van zich horen. Premier Anwar Ibrahim benadrukte onlangs het belang van blockchain en crypto tijdens een persconferentie in de Verenigde Arabische Emiraten. Hij stelde dat Maleisië geen tijd meer heeft om af te wachten en direct moet leren van de ervaringen van andere landen. Dit standpunt markeert een belangrijke verschuiving in de houding van het land, dat eerder nog terughoudend was ten aanzien van crypto.
Japan en de concurrentiestrijd in Azië
Japan, traditioneel een voorzichtige speler, overweegt een herziening van de regulering rondom crypto. De overheid onderzoekt of digitale activa beter beschermd kunnen worden door ze onder de financiële wetgeving te brengen. Dit kan een grote impuls geven aan de lokale markt en tegelijkertijd meer vertrouwen bij investeerders creëren.
Ondertussen vergroten landen zoals Singapore en Hongkong de druk op buurlanden door zich verder te positioneren als crypto-hubs. Zuid-Korea overweegt een verbod op institutionele investeringen in crypto op te heffen, terwijl Cambodja richtlijnen publiceerde voor interacties met digitale activa. Deze ontwikkelingen laten zien hoe de regio worstelt met het vinden van een balans tussen innovatie en regulering.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Twee Amerikaanse staten willen crypto-geldautomaten verbieden
Delaware en New Jersey werken aan een verbod op crypto-geldautomaten, na een sterke toename van fraude met de kiosken.
Chainalysis helpt Zuid-Korea in strijd tegen cryptocriminaliteit
Chainalysis maakte woensdag bekend een memorandum van overeenstemming (MoU) te hebben ondertekend met de Koreaanse Nationale Politie (KNPA).
EU wil elf cryptoplatformen verbieden in sancties tegen Rusland
De Europese Unie heeft voorgesteld om transacties met elf cryptoplatformen te verbieden als onderdeel van een nieuw sanctiepakket tegen Rusland.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
