Ondanks de crash van Bitcoin van ruim 70 procent vanaf de all-time high van 69.000 dollar naar de huidige koers van 20.000 dollar, is Binance CEO Changpeng Zhao van mening dat crypto de enige stabiele factor in dit extreem dynamische klimaat is. Tijdens de Web Summit in Lissabon, wees Changpeng Zhao erop dat er fundamenteel gezien niets veranderd is aan Bitcoin.
Nog altijd slechts 21 miljoen Bitcoin
Daarmee doelt Changpeng Zhao op het feit dat het Bitcoin protocol zich niets aantrekt van de malaise op de markt. Het protocol blijft zijn ding doen, ook al is de marktprijs slechts 1 dollar per Bitcoin. Dat is uiteindelijk de kracht van crypto. Het zijn decentrale netwerken die een bepaalde schaarste garanderen. Hetzelfde kunnen we niet zeggen van de aandelen van bedrijven, die grotendeels afhankelijk zijn van de markt.
Als bedrijven omvallen, dan is een aandeel niets meer waard. Bitcoin blijft altijd bestaan, het is een asset die in principe volledig los staat van de markt. Net als goud is Bitcoin een asset die je daadwerkelijk kunt bezitten, zonder dat je afhankelijk bent van andere factoren. “In deze onrustige situatie is Bitcoin, als je kijkt naar de technologie, de meest stabiele asset die er bestaat”, zo ging Changpeng Zhao verder.
Hoge verwachtingen van Musk
Binance doet ook voor 500 miljoen dollar mee in de overname van Twitter door Elon Musk. Van die overname heeft Changpeng Zhao hoge verwachtingen. “Met Elon Musk aan de leiding, verwacht ik dat Twitter in hoog tempo nieuwe features produceert. Niet alles zal blijven hangen. Ik zou zelfs durven stellen dat het meeste waarschijnlijk niet blijft hangen, maar dat is hoe je bij die 10 procent komt die het platform wel beter maken, door veel nieuwe dingen te proberen.
Changpeng Zhao liet zich niet uit over de mogelijke integratie van Dogecoin op het platform. Dat moeten we ook nog maar zien. Dogecoin blijft uiteindelijk een munt die als grap is opgericht en Bitcoin staat wat dat betreft een straatlengte voor. Dogecoin heeft ook geen Lightning Network waar het op kan bouwen, zoals Bitcoin dat wel heeft.
In die zin zou het meer logisch zijn als Elon Musk iets met Bitcoin en het Lightning Network gaat proberen. Al zal hij ook de druk van de Dogecoin-gemeenschap voelen, die in zekere zin wel op hem rekenen als het gaat om de integratie van de munt. Zeker gezien als zijn uitspraken is Musk het bijna verplicht om een belangrijke rol voor Dogecoin in het platform te regelen.
Blockchain-experts bekritiseren Britse sancties tegen cryptobeurs HTX
De discussie ontstond nadat het Verenigd Koninkrijk op 26 mei sancties oplegde aan Huobi Global S.A., het Panamese bedrijf achter HTX.
Bitvavo opnieuw gekroond tot grootste euro-cryptobeurs ter wereld
De Amsterdamse beurs pakt 44% van alle euro-spothandel in crypto en laat reuzen Kraken, Coinbase en Binance ver achter zich
OKX lanceert X-Perps op de Magnificent 7-aandelen, goud, zilver en olie voor Europese traders
OKX lanceert dertien nieuwe markten waarmee Europese traders 24/7 futures kunnen verhandelen op aandelen, grondstoffen en indices.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
