Miljardair Elon Musk kwam onlangs het hoofdkantoor van Twitter binnen met een wastafel. Hierna bevestigde hij de overname van het bedrijf voor $44 miljard. Deze overname zou wel eens goed nieuws kunnen zijn voor de cryptowereld, zo verwachten velen. Analisten van Bloomberg hebben onderzocht op welke manieren Musk meer crypto naar Twitter zou kunnen brengen.
Twitter wordt een ‘super app’
Elon Musk is groot fan van vrijheid van meningsuiting en zal het Twitter verbod van bepaalde personen, zoals Donald Trump opheffen. Deze positie zou voordelig kunnen zijn voor veel crypto-aanhangers van de decentralisatie van blockchains.
Elon Musk heeft er geen geheim van gemaakt dat hij een “super-app” van Twitter wil gaan maken. Dit houdt in dat gebruikers straks veel meer kunnen met de app dan slechts wat berichten plaatsen. Musk wil dat gebruikers later ook games kunnen spelen, eten kunnen bestellen en betalingen kunnen verrichtten door middel van Twitter. Digitale activa kunnen daar een rol in spelen. En ook NFT’s kunnen in beeld komen, hoewel Musk deze in het verleden heeft gemeden.
Verder zien we duidelijk dat de grootste crypto beurs van de wereld, Binance een grotere invloed krijgt in Twitter. De beurs heeft namelijk 500 miljoen dollar geïnvesteerd in het platform en dat kan op den duur ook voordelig uitpakken voor de cryptowereld. De CEO van Twitter zei hierover het volgende:
We zijn verheugd dat we Elon kunnen helpen een nieuwe visie voor Twitter te realiseren. We willen een rol spelen bij het samenbrengen van sociale media en web3 om het gebruik en de acceptatie van crypto- en blockchain-technologie te verbreden.
– Changpeng Zhao
Al met al verwachten velen dat crypto absoluut een rol gaat spelen in de toekomst van Twitter. Maar op welke manier en welke cryptomunten hiervoor gebruikt gaan worden is echter nog de vraag.
TV-gigant LG brengt advertentiemarkt naar eigen crypto-netwerk
De ARB-munt steeg ruim 5 procent nadat LG met Arbitrum een eigen layer-2 op Ethereum aankondigde voor de advertentiemarkt.
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar: gebruikers dreigen tegoeden te verliezen
Bitcoin DeFi-project Botanix stopt na vier jaar. Gebruikers moeten vóór 9 juli hun tegoeden opnemen om permanent verlies te voorkomen.
Cryptomarkt worstelt, maar tokenisatie groeit bijna 600% in anderhalf jaar
Tokenisatie van aandelen, goud en vastgoed groeit explosief terwijl banken en beleggers blockchain steeds vaker omarmen.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
