Bitcoin staat voor een nieuwe week van enorme macro-aankondigingen na de laagste weeksluiting sinds juli. Op het moment van schrijven noteert de Bitcoin 18.500 dollar en staat het er allerminst goed voor. De Federal Reserve kan Bitcoin deze week weleens richting een nieuw lokaal dieptepunt sturen.
Federal Reserve komt met sloopkogel
De geruchten worden steeds hardnekkiger dat de Amerikaanse Federal Reserve deze week met een renteverhoging van 1 procent komt. Als het aan de markt ligt heeft die verhoging een kans van 19 procent, maar gisteren lag dat percentage nog op 15. De kans op een verhoging van 1 procent is dus toegenomen de afgelopen uren. Het is een harde realiteit die Bitcoin raakt, want de koers heeft een behoorlijke uitglijder gemaakt vannacht.
Waar Bitcoin een min van 7,74 procent noteert en daarmee op ongeveer 18.500 dollar uitkomt, moet Ethereum zelfs een min van 10,95 procent opschrijven. Zo hangt Ethereum na de Merge op een koers van 1.294 dollar en lijkt het vertrouwen in de markt even compleet weg. Als de Federal Reserve de sloopkogel van 1 procent daadwerkelijk doorvoert, dan is dat de grootste renteverhoging sinds het begin van de jaren 80 van de vorige eeuw.

“Bitcoin zal dit overwinnen”
Mike McGlone, de grondstoffenspecialist van Bloomberg, ziet het ondanks alle malaise op de markt rooskleurig in voor Bitcoin. “Crypto zal een plek vinden in de reset van de markt en Bitcoin zal als overwinnaar naar voren komen”, zo sprak Mike McGlone. Volgens Kevin Svenson zijn dit overigens niet de momenten dat crypto op zichzelf gaat presteren. “In tijden als deze, waarbij er over de gehele linie van de financiële markten onzekerheid is, gaat de crypto-markt niet veel doen zonder ‘toestemming’ van aandelen”, aldus Kevin Svenson.
Hiermee doelt Svenson op de hoge correlatie tussen crypto en de traditionele financiële markten. Daar gaat crypto op deze momenten geen verandering in brengen. Er is op dit moment helaas weinig positiefs te melden en het ziet er even heel donker uit. Niemand kan met zekerheid zeggen of we de bodem al achter de rug hebben of dat ons nog een duikvlucht te wachten staat.
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Miljardair: Bitcoin is beter beschermd tegen quantum-computers dan banken
We horen vaak dat Bitcoin kwetsbaar is voor quantum-computers, maar volgens deze miljardair zijn banken veel kwetsbaarder.
Robert Kiyosaki waarschuwt: de meeste beleggers maken deze enorme fout
Robert Kiyosaki stelt dat veel beleggers denken gespreid te zijn, maar in werkelijkheid ‘nepbezittingen’ aanhouden via ETF’s.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
