De Bitcoin wordt meer dan ooit beïnvloed door institutionele beleggers. Het idee is dan ook dat zodra er meer reguliere financiële instellingen een uitstapje maken naar de opkomende crypto industrie, er een flinke koersstijging komt.
Wall Street drijft de Bitcoin nu meer dan ooit aan
Een van de langst onbeantwoorde vragen van Bitcoin investeerders is wanneer Wall Street de markt voor crypto valuta eindelijk zou gaan beterden.
Blockchain bedrijf ‘The TIE’ meldde op 18 juni dat de Bitcoin prijs een hoogtepunt heeft bereikt ten opzichte van de aandacht die het krijgt op social media. The TIE zit dit als een teken van toenemend institutioneel belang. Althans in verhouding tot het retailbelang in de crypto valuta wereld:
“Een verhoogde NVTweet-ratio kan erop wijzen dat de Bitcoin nu meer wordt aangedreven door institutionele handel. Aangezien de marktkapitalisatie sneller toeneemt dan het sociale volume.”

Grote investeerders kopen steeds meer BTC
Verschillende gegevens bevestigen de analyse van The TIE. Eerder deze maand is er een diagram samengesteld met gegevens uit de SEC-documenten van Grayscale Investments en ByteTree.
De gegevens suggereren dat de Grayscale Bitcoin Trust de afgelopen 12 weken ongeveer 63.000 coins aan zijn bezit heeft toegevoegd. In diezelfde periode verzamelden miners ongeveer 125.368 coins door mining. Dat wil zeggen dat 1 enkel bedrijf meer dan 50% van de geminede coins heeft opgekocht.
De institutionele invloed wordt door de gegevens van de CME’s Bitcoin markt bevestigt. De gereguleerde futures exchange, de belangrijkste institutionele markt voor Bitcoin-handel, meldt dat de open interesse in haar Bitcoin-futurescontracten sinds begin 2020 met 310% is gestegen.
De open interest voor haar Bitcoin optiecontracten is zelfs meer dan die van de futures contracten. Althans in termen van percentage.
Opties zijn financiële contracten waarmee de koper een activum kan kopen of verkopen (“call” -optie of “put” -optie). Dit kan het doen tegen een specifieke prijs in een bepaalde periode.
Probeer vandaag nog crypto te verhandelen en mis nooit een kans om winst te maken! – Ga naar Stormgain.
Institutionele interesse groeit
Ook de vermogensbeheerder Fidelity Investments heeft een onderzoek gepubliceerd. Hierin is de institutionele interesse in de crypto valuta geschetst.
Het bedrijf ontdekte, in samenwerking met een gegevens- / enquêtebureau, dat een meerderheid van de institutionele beleggers interesse heeft in de cryptocurrency-ruimte, ondanks dat niet al deze respondenten blootstelling hebben aan de sector.
De respondenten zeiden dat ze geïnteresseerd zijn in Bitcoin en crypto-activa. Dit komt omdat ze het zien als een niet-gecorreleerde investering. Bovendien zien zij het als een innovatief technologisch speeltje. Daarnaast zien ze het ook als een asset met een hoog potentieel voordeel.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
BlackRock: AI-momentum ‘zuigt zuurstof weg’ bij Bitcoin
Mitchnick van BlackRock ziet beleggers massaal naar AI vluchten, weg van Bitcoin. Toch wijst hij op een aanjager die de koers kan keren.
Handelaren dekken zich massaal in tegen nieuwe Bitcoin-crash
Bitcoin optiehandelaren blijven voorzichtig en dekken zich massaal in, maar optiemarkt ziet voorlopig geen crisis voor Strategy ontstaan.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
