Maak een account op Bitvavo en krijg €20 aan Bitcoin gratis!
Bitvavo: Ontvang
€20 aan BTC gratis!
Beursbedrijf Bitmine zei onlangs het rustiger aan te willen doen met het opkopen van Ethereum (ETH), maar daar is vooralsnog weinig van te merken. Het bedrijf van Tom Lee heeft zijn grootste aankoop van dit jaar aangekondigd en houdt vast aan zijn voorspelling van een ‘supercycle’.
De dalende Ethereum koers bood volgens voorzitter Lee een ‘’aantrekkelijke kans’’ om flink toe te slaan. Met een aankoop ter waarde van ruim 237 miljoen dollar is de balans vergroot met 111.942 Ether. Het bedrijf heeft nu een totaal van 5.390.404 coins in handen, goed voor een waarde van 9,11 miljard dollar.
Bitmine begon afgelopen zomer met het opbouwen van zijn Ethereum-stapel en is in korte tijd uitgegroeid tot de grootste ETH-houder ter wereld. Het volgt daarmee hetzelfde recept als Strategy van Michael Saylor, dat al sinds eind 2020 aan een indrukwekkende Bitcoin-reserve bouwt.
Bitmine heeft inmiddels 4,4 procent van het volledige Ethereum-aanbod in handen en kan inmiddels ruiken aan zijn grote doel om uiteindelijk 5 procent te bezitten. Volgens Lee gaat dat ergens in 2026 lukken, maar eerder deze maand zei hij nog dat het bedrijf de teugels zou laten vieren om niet té snel die grens aan te tikken.
Van de stapel staat ruim 4,7 miljoen ETH ingezet via staking, ofwel het beveiligen van het Ethereum-netwerk in ruil voor passief inkomen. Goed voor een verwachte jaaropbrengst van 276 miljoen dollar.
Volgens stakingplatform Everstake voelen Ether-treasurybedrijven steeds meer druk om rendement te halen uit hun stapel. Het simpelweg vasthouden van ETH levert weinig op nu beursgenoteerde Ethereum-fondsen aan populariteit winnen onder investeerders.
“We blijven een supercycle verwachten voor crypto en Ethereum, gedreven door de dubbele motor van Wall Street-tokenisatie en agentic-AI. Daarom blijven we gestaag ETH kopen,’’ aldus Lee in een verklaring.
De markt van tokenisatie, waarin traditionele activa in digitale vorm op een blockchain worden gezet, groeit als kool. Vooral staatsobligaties zijn populair en grote partijen als BlackRock, JPMorgan, Franklin Templeton en Fidelity bieden inmiddels allemaal getokeniseerde geldmarktfondsen aan.
Gegevens van RWA.xyz laten zien dat de sector in iets meer dan een jaar tijd is gegroeid van zo’n 5,5 miljard naar ruim 34 miljard dollar. En meer dan de helft van de assets draaien op het netwerk van Ethereum.
De andere motor is volgens Lee de opkomst van agentic-AI: slimme AI-agenten die zelfstandig namens hun gebruiker beslissingen nemen en transacties uitvoeren. Lee verwacht dat die agenten voor hun betalingen niet aankloppen bij Visa of PayPal, maar bij blockchains zoals Ethereum.
De grootste Ethereum treasury ter wereld koopt agressief bij en nadert zijn doel van 5 procent marktaandeel.
Analist Tom Lee voorspelt dat Ethereum naar 250.000 dollar kan stijgen, gedreven door AI en bedrijven die het netwerk overnemen.
Bitmine wil 300 miljoen dollar ophalen via preferente aandelen om meer Ethereum te kopen en stakingactiviteiten uit te breiden.
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.