Bitcoin (BTC) is deze week sterk opgeveerd en staat inmiddels rond de 109.000 dollar. Daarmee heeft de grootste cryptocurrency het verlies van vorige week, toen de koers kort terugviel tot 100.000 dollar, grotendeels goedgemaakt. Toch kiezen sommige vroege investeerders ervoor om hun munten van de hand te doen, zo blijkt uit nieuwe gegevens van vermogensbeheerder Bitwise.
Vroege beleggers cashen uit
Volgens Bitwise CEO Hunter Horsley is er sprake van een tweedeling. Aan de ene kant kopen institutionele beleggers in hoog tempo bij. Tegelijkertijd besluiten sommige particuliere beleggers hun Bitcoin van de hand te doen.
“Er wordt nog altijd verkocht,” aldus Horsley op X. Volgens hem zijn het vooral vroege whales die hun winsten verzilveren. Uit eerdere data van Bitwise blijkt dat hierdoor al meer dan 158.000 BTC opnieuw op de markt is verschenen. Grote spelers zoals vermogensbeheerders en beleggingsfondsen kopen deze munten vervolgens op.
Toch verwacht Horsley dat deze trend op korte termijn zal omslaan. Zodra Bitcoin stijgt naar een koers tussen de 130.000 en 150.000 dollar, verwacht hij dat particuliere verkopers zullen verdwijnen. “Niemand zal willen verkopen bij die koersen,” aldus de topman.
FOMO als drijvende kracht
Volgens Horsley zal een stijging tot die niveaus een nieuwe FOMO-golf ontketenen, waarbij de schaarste op de markt verder toeneemt. Minder aanbod, gecombineerd met blijvende vraag vanuit instellingen, zou de koers volgens hem verder kunnen opdrijven.
Horsley waarschuwt dat wie dan nog wil instappen, afhankelijk wordt van het lenen van Bitcoin. “Er zal simpelweg niet genoeg Bitcoin zijn,” stelde hij.
Niet iedereen in de crypto-community deelt deze visie. Julian Hosp wijst er bijvoorbeeld op dat er altijd verkopers zijn, anders is er geen markt. Ook leeft bij een deel van de beleggers de verwachting dat een hogere koers juist meer mensen zal aanzetten om winst te nemen of om te stappen in andere cryptocurrencies.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Strateeg van Charles Schwab denkt dat 60.000 dollar de bodem was voor Bitcoin
Bitcoin balanceert boven 60.000 dollar terwijl paniek toeneemt. Charles Schwab ziet juist aanwijzingen dat de bearmarkt bijna eindigt.
Grayscale: Bitcoin heeft andere kopers nodig voor ‘duurzame bodem’
Beursbedrijf Strategy verkocht Bitcoin en de koers tuimelde. Grayscale waarschuwt dat andere kopers nu moeten instappen.
Bitcoin koers geeft zeldzaam signaal af die verscheen bij elke bodem
Meer dan de helft van alle Bitcoins staan nu onder water, maar dat kan juist de opmaat zijn voor een nieuwe bullmarkt.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
