Als je het aan Bloomberg Intelligence analist Jamie Coutts vraagt, dan is het op dit moment gevaarlijk om in Bitcoin te zitten. Dit baseert de analist van het gerenommeerde Bloomberg op het feit dat de wereldwijde liquiditeit in contractie is. Simpel gezegd betekent dit dat er minder geld in omloop is, wat over het algemeen een negatieve druk op de Bitcoin koers oplevert.
Exit-signaal
Het trendmodel van Bloomberg geeft volgens Coutts al vanaf de Bitcoin koers van 29.500 dollar aan dat verkopen de beste keuze is. Sindsdien is de Bitcoin koers al met ongeveer 10 procent gedaald. Op het moment van schrijven tikt Bitcoin binnen op een koers van 26.319 dollar.
Daarmee is de koers weer een beetje hersteld van de ellende van de afgelopen dagen. Voor de afgelopen 24 uur staat er een stijging van 0,66 procent op de borden; terwijl het voor de afgelopen zeven dagen om een stijging van 2,30 procent gaat.
Wat dat betreft lijkt ook de verkoopdruk langzaam weg te vallen, maar volgens Coutts en Bloomberg is het nog altijd beter om bearish (en dus voorzichtig) te zijn op dit moment als het om Bitcoin gaat.
Wachten op wereldwijde liquiditeit
Om Bitcoin weer te laten stijgen is er volgens Coutts een uitbreiding van de wereldwijde liquiditeit nodig. Voorlopig lijkt het daar echter niet van te komen, zeker als hij naar de Verenigde Staten van Amerika kijkt. De Amerikaanse centrale bank is nog steeds in gevecht met de inflatie en lijkt voorlopig niet van koers te wijzigen.
Dat gevecht tegen de inflatie betekent dat ze proberen om zo min mogelijk nieuw geld in de economie te laten stromen. Nieuw geld betekent immers dat er een opwaartse druk op het prijspeil (de inflatie) ontstaat.
Wat dat betreft kan het nog wel even duren voordat Bitcoin weer een bullish-episode kan beginnen. Het lijkt erop dat we echt geduld moeten hebben tot de halving van april 2024 en moeten hopen dat de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) op korte termijn een Spot Bitcoin ETF goedkeurt.
Gratis 10 euro aan Crypto
Wil je de cryptowereld betreden en wellicht Bitcoin of een andere crypto kopen? Dan hebben we geweldig nieuws voor je! Dankzij een speciale deal tussen Newsbit en Bitvavo, een van de meest toegankelijke en gebruiksvriendelijke crypto beurzen in Europa, krijgen onze lezers een exclusieve aanbieding.
Als je je aanmeldt bij Bitvavo via de onderstaande knop, ontvang je niet alleen 10 euro gratis, maar betaal je ook geen handelskosten over je eerste 10.000 euro aan transacties.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
