Hoewel de cryptomarkt een behoorlijk volatiel jaar achter de rug heeft, leert nieuwe data ons dat de Britse bevolking zich daar weinig van aantrekt. De eilanders investeerden volgens data van VoucherCodes tot nu toe 31,795 miljard pond (ongeveer 34,7 miljard euro) in crypto. Deze totale hoeveelheid is berekend door het gemiddelde van 473 pond per persoon te vermenigvuldigen met de totale bevolking.
Bitcoin, Ethereum en Dogecoin
Uit het onderzoek blijkt dat 34 procent van de Britse bevolking verschillende cryptocurrency’s heeft. De populairste munt onder de Britten is uiteraard Bitcoin. Ruim 20 procent van de mensen heeft Bitcoin in hun portfolio. Bitcoin wordt gevolgd door Ethereum met 8 procent, terwijl Dogecoin op plek 3 staat met 6 procent. Op basis hiervan is duidelijk dat Bitcoin verreweg de populairste munt is op het eiland.

Opvallend is niet per se dat Ethereum op plek 2 staat, maar eerder dat Dogecoin op plek 3 staat. Op CoinMarketCap vinden we Dogecoin immers pas terug op plek 10. Litecoin is ook een redelijke verrassing op de lijst. Bij de Britten staat deze munt blijkbaar op plek 4, terwijl Litecoin op CoinMarketCap op plek 22 terug te vinden is.
Vooral Britse mannen hebben crypto
Het mag geen verrassing zijn dat het vooral Britse mannen zijn die in crypto investeren. Terwijl 34 procent van de totale bevolking in crypto investeert, is 41 procent van de mannen actief in de industrie. Gemiddeld hebben zij 767 Britse pond geïnvesteerd in crypto. Daar tegenover staat dat slechts 27 procent van de vrouwen investeert in crypto, plus het feit dat zij gemiddeld ‘slechts’ 214 pond investeerden.
Terwijl 34 procent van de Britse bevolking verschillende cryptocurrency’s heeft, geeft slechts 11 procent aan veel kennis te hebben, terwijl 19 procent zegt een redelijke kennis van de industrie te hebben. De onderzoekers geven verder aan dat het door Britten geïnvesteerde bedrag waarschijnlijk blijft groeien, aangezien de gemiddelde persoon aangeeft nog 593 pond te willen investeren.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
