De nieuwe burgemeester van New York, Eric Adams, is van mening dat scholen studenten moeten voorbereiden op een wereld met cryptocurrency en digitale activa.
Cryptocurrency in het curriculum
De verkozen burgemeester van New York lijkt zijn pro-crypto-standpunt te versterken. Hij beweert dat scholen cryptocurrency in hun leerplannen moeten opnemen.
Tijdens een interview met CNN’s State of the Union, beschreef Adams cryptocurrency als “een nieuwe manier om te betalen voor goederen en diensten over de hele wereld”. Hij drong er bij lokale scholen op aan om studenten uit te rusten voor “de nieuwe manier van denken” die wordt veroorzaakt door blockchain technologie en digitale valuta.
Adams merkte ook anekdotisch op dat zijn jonge kiezers verrassend weinig bekend waren met crypto. “Toen ik het had over blockchain en Bitcoins, vroegen jonge mensen aan mij: ‘Wat is dat?'”, zei de 61-jarige.
Hij gaf ook aan plannen te hebben om New Yorkse bedrijven aan te moedigen Bitcoin en andere cryptocurrencies als betaalmiddel te accepteren. Hij zei erbij dat hij “voorzichtig zou handelen” en “het goed zou doen”. Adams voegde er ook aan toe dat New York een “centrum van innovatie moet blijven, wat die innovatie ook is.”
Op social media zijn de opmerkingen van Adams met gemengde gevoelens ontvangen door de crypto-gemeenschap.
Twitter-gebruiker Nima Abed verklaarde dat cryptostudies moeten worden opgenomen in schoolcurricula. Hji beweerde dat nieuwe investeerders moeten worden uitgerust met “een open geest en voldoende kennis” voordat ze de digitale activamarkten trotseren.
Anderen bekritiseerden het voorstel, waarbij gebruiker InnocenceCapital cryptocurrency karakteriseerde als “speculatieve troep”. Scholen zouden zich eerst moeten concentreren op het “met succes onderwijzen van wiskunde, geschiedenis, wetenschap, taal en feitelijke financiële concepten”, voegde ze eraan toe.
Adams steun voor Bitcoin
Twitter-gebruiker OnlyAPrimate beriep zich op recente kritiek op Adams van de Harvard-econoom Jason Furman. Hij beschreef de recente steun van de burgemeester voor digitale activa als “een beetje dubbel”. Het is namelijk de bedoeling van Adams om zijn eerste drie burgemeesterssalarissen in de vorm van BTC te ontvangen.
“Ik hou echt van Eric Adams. Ik denk alleen niet dat zijn functiebeschrijving het ophypen van een crypto-valuta bevat waarin hij betaald gaat worden. Het lijkt nogal ‘handig'”, schreven ze.
Het beleidsplatform van de burgemeester omvat het transformeren van de stad in de crypto-hub van de Verenigde Staten. Adams zei ook in een interview met Bloomberg Radio dat hij van plan is om het opzetten van een stadscryptomunt in New York te verkennen. Deze zou vergelijkbaar zijn met MiamiCoin.
New York zou niet de eerste stad in de VS zijn die een studieprogramma met crypto implementeert. In maart heeft het Georgia House of Representatives hier een wetsvoorstel over aangenomen. Daarin staat dat staatsonderwijsambtenaren worden opgeroepen om een programma voor financiële geletterdheid, inclusief crypto, op middelbare scholen te implementeren.
Hongkong trekt de teugels aan: cryptobedrijven moeten data delen
Volgens parlementslid Chan Wai-man worden ongeveer 8.000 extra financiële instellingen onder de nieuwe regelgeving gebracht.
Europees Parlement wil strengere cryptoregels, ook DeFi en staking in beeld
De Markets in Crypto-Assets Regulation (MiCA) vormt sinds kort het belangrijkste Europese regelgevingskader voor cryptoactiva.
Nieuwe Amerikaanse cryptowet onder vuur: werkt de Clarity Act mensenhandel in de hand?
De Amerikaanse organisatie Alliance to End Human Trafficking heeft het Congres opgeroepen om Sectie 604 van de voorgestelde Clarity Act opnieuw te beoordelen.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
