Steeds meer mensen lijken de kant te kiezen van Ripple in de rechtszaak tegen de SEC. Ook de CEO van Coinbase, genaamd Brian Armstrong vertelt dat Ripple er goed voor staat. XRP investeerders vragen de CEO nu om de token te relisten op Amerika’s grootste exchange.
Steun groeit voor Ripple in rechtszaak
Deย Ripple vs SEC-rechtszaak blijft verder slepen en beide partijen blijven nieuwe argumenten aanvoeren.ย Veel crypto fans geloven echter dat Ripple de overhand heeft in de zaak. Dit vanwege deย verklaringย van de voormalige SEC-directeurย William Hinmanย en de opvallende gelijkenissen met Ethereum die wel met een vergelijkbare bedrijfsstructuur weg komen.ย Brian Armstrong, CEO van Coinbase, heeft ook laten weten dat hij vindt dat Ripple het goed doet in de rechtszaak. Hij zei:
โDe Ripple-zaak lijkt beter te gaan dan verwacht.ย Ondertussen realiseert de SEC zich dat het aanvallen van crypto politiek gezien onpopulair is (omdat het consumenten schaadt).โ
The irony is that the people they are supposedly protecting are the ones attacking them.
— Brian Armstrong (@brian_armstrong) October 26, 2021
Toen SEC in december voor het eerst de rechtszaak tegen Ripple aanspande, zei iedereen dat dit het einde was voor de XRP-token.ย Naarmate de zaak vorderde realiseerden mensen zich dat de financiรซle waakhond helemaal niet de belangen van het publiek lijkt te behartigen en kozen ze de kant van Ripple.
Coinbaseย is ook een van de slachtoffers van de SEC-vendetta. De regelgevende instantie dwong de crypto exchange om zijn plannen voor een leen-product te laten vallen. Dit was ondanks dat de crypto-exchange zes maanden lang met het bureau probeerde te communiceren.
XRP-gemeenschap wil dat Coinbase XRP opnieuw aanbiedt
Ondanks de rechtszaak blijft Ripple nieuwe partnerschappen aangaan en breidt het zijn overmakingsactiviteiten uit buiten de VS. De rechtszaak belemmert de voortgang van Ripple dus minder dan gedacht, aangezien meer dan 90% van zijn bedrijven zich buiten de VS bevinden.ย De XRP prijs kreeg echter wel een grote klap toen de munt massaal werd verwijderd van Amerikaanse exchanges. Dus nu Armstrong zijn steun voor Ripple toont, eist de XRP-gemeenschap een re-list op de exchange.
Amerikaanse cryptosector wil einde aan omstreden belastingregel
De organisaties stellen dat het voorstel een werkbare oplossing biedt voor een probleem waar de cryptosector al jaren tegenaan loopt.
Bitcoin miner Hut 8 betaalt miljoenen na omstreden fusie, rechtszaak nadert einde
Bitcoinminingbedrijf Hut 8 heeft een schikking van 2,35 miljoen dollar getroffen in een rechtszaak over de fusie met U.S. Bitcoin Corp.
Zuid-Korea straft cryptobeurs Bithumb na delen van klantgegevens
De Zuid-Koreaanse cryptobeurs Bithumb heeft een boete van 210 miljoen won gekregen van de nationale privacytoezichthouder.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privรฉjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: โGigapump komt eraanโ
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
