Coinbase haalt opnieuw een zwaargewicht uit Wall Street binnen. De cryptobeurs heeft Goldman-Sachs-veteraan Liz Martin aangesteld om een nieuwe groeifase te leiden. Met haar komst zet Coinbase een grote stap richting zijn ambitie om uit te groeien tot een allesomvattende “everything exchange”.
Liz Martin gaat Coinbase leiden naar ‘everything exchange’
Coinbase heeft Liz Martin, een veteraan van Goldman Sachs, aangesteld als Vice President of Product, Markets and Derivatives. Op LinkedIn laat ze weten “enthousiast” te zijn. Na 25 jaar bij Goldman Sachs te hebben gewerkt op het gebied van handel, technologie en marktstructuur, ziet ze dit als het moment om mee te bouwen aan de toekomst van wereldwijde on-chain markten. Het doel is om deze markten sneller, transparanter en voor iedereen toegankelijk te maken.
Met haar aanstelling krijgt Martin een sleutelrol in de ambitie van het bedrijf om uit te groeien tot een allesomvattende financiële marktplaats. De focus ligt op het verder ontwikkelen van Coinbase als zogeheten ‘everything exchange’: een platform waar gebruikers niet alleen crypto kunnen: “kopen, verkopen, lenen, staken, verdienen en ermee betalen.”
Ze zal in haar nieuwe baan ook toezicht houden op de wereldwijde uitrol van derivatenproducten zoals perpetual futures en opties, en is verantwoordelijk voor het aantrekken van meer institutionele handelspartijen naar het platform. In haar aankondiging op LinkedIn stelt Martin dat derivaten “een fundamenteel onderdeel vormen van volwassen financiële markten”.
Derivaten zijn razend populair in de cryptomarkt, wat goed te zien is aan het snelgroeiende handelsvolume op decentrale beurzen als Hyperliquid (HYPE). Op dit soort platforms nemen handelaren regelmatig grote posities in via perpetual futures, vaak met een hefboom van tientallen keren hun oorspronkelijke inzet.
Coinbase lanceert nieuw ICO-platform
Naast een focus op derivatenproducten richt Coinbase zich nu ook op een terugkeer van initial coin offerings (ICO’s). De cryptobeurs kocht onlangs voor 375 miljoen dollar het platform Echo, dat gebruikers in staat stelt om samen te investeren in vroege crypto projecten.
De eerste tokenverkoop op het nieuwe platform vindt volgende week plaats en komt van de layer-1-blockchain Monad (MON), een project dat zich richt op snelle transactietijden. Coinbase wil ongeveer één tokenverkoop per maand organiseren. Daarnaast zet de exchange zich in om deze ICO’s op een veilige en gecontroleerde manier te laten verlopen.
Cryptobeurs Binance verlaat Europa: wat betekent dit voor Belgische klanten?
Binance kreeg geen MiCA-licentie en moet noodgedwongen vertrekken uit Europa. Wat zijn de gevolgen voor alle Belgische gebruikers?
Japanse financiële reus koopt cryptobeurs voor honderden miljoenen
SBI neemt cryptobeurs Bitbank over voor 289 miljoen dollar en wordt grootste cryptobeurs van Japan terwijl nieuwe cryptoregels naderen volgens plan.
BitGo ontslaat 15 procent van personeel en kiest voor AI en stablecoins
BitGo wil zich de komende jaren vooral richten op kunstmatige intelligentie (AI), stablecoins en de verdere ontwikkeling van digitale financiële diensten.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
