Tijdelijke actie: Maak een account op Bitvavo en krijg €25 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €25
Welkomstbonus!
CEO Brian Armstrong liet weten dat Coinbase een record aan verkeer op de website had. Ook was er een enorme stijging in het 24-uurs handelsvolume tijdens de door het coronavirus veroorzaakte marktschommelingen van vorige week.
De in San Francisco gevestigde crypto exchange zei dat het afgelopen donderdag en vrijdag $2 miljard aan crypto heeft verwerkt. Hiermee overtrof de exchange het eerdere handelsrecord. Dit record werd zelfs overtroffen met meer dan 50 procent.
Waar andere platforms problemen en storingen ondervonden, bleef Coinbase operationeel. Armstrong zei dat de exchange zich de afgelopen jaren op een crisis heeft voorbereid. Armstrong schreef het volgende over het technische team:
“Dit harde werk heeft vorige week bijgedragen aan onze stabiliteit. Veel platforms, zowel in crypto als in traditionele aandelen, worstelden flink met het toegenomen volume”
Jesse Pollak, het hoofd van engineering voor de consumentendivisie van Coinbase, vertelde dat het platform zich al voorbereidt sinds de bull run van 2017. Hierbij werd de nadruk gelegd op zowel de matching engine van de daadwerkelijke exchange als op de consumenten producten zoals de API.
Een deel van dit werk bestond uit de horizontale schaling aan het einde van de database, zei Pollak. Het bedrijf zei dat het zijn databases aan het schalen was om meer leesbewerkingen mogelijk te maken zonder de schrijfbewerkingen te onderbreken. Dit betekent dat de exchange de gegevens die op zijn servers zijn opgeslagen kan bekijken en tegelijkertijd nieuwe gegevens kan toevoegen. Zonder dat een van beide operaties de andere vertraagt terwijl transacties worden uitgevoerd.
Coinbase en andere bedrijven hebben te maken hebben met de door het coronavirus veroorzaakte maatregelen. Een van deze maatregelen is dat er op afstand gewerkt moet worden.
Pollak zei dat de werknemers van Coinbase momenteel dus op een afstand moeten werken. De exchange begon vorige week met het uitvoeren van extern werk als reactie op de COVID-19-uitbraak. Het technische team gebruikte een combinatie van geautomatiseerde meldingen en chatrooms om de handels pieken bij te houden. Pollak zei:
“Als we hogere hoogtepunten gaan halen dan wat we hebben gezien, trekken we mensen over het algemeen samen in een hangout. Dan hebben we ze gewoon beschikbaar, klaar om rond te hangen, daar te chatten en alle statistieken te bekijken,”
Daar voegde Pollak nog het volgende toe:
“Vanuit het oogpunt van technische kameraadschap denk ik dat het de moeite waard is om te benadrukken dat het schalen van producten echt ontzettend moeilijk is. Bovendien hebben we er veel werk in gestoken. Ik denk dat dit afgelopen weekend zijn vruchten heeft afgeworpen”.