Het aandeel van de bank van de crypto-wereld, Silvergate Bank, donderde gisteren met ruim 30 procent naar beneden na de publicatie van zijn jaarlijkse 10-K rapport. Een 10-K rapport is een document dat beursgenoteerde bedrijven verplicht bij de Securities and Exchange Commission (SEC) moeten noteren. Het geeft een overzicht van de financiële gezondheid van bedrijven.
Problemen bij Silvergate
De crypto-bank deelt dat het nog ongeveer twee weken nodig heeft om het rapport voor het volledige fiscale jaar 2022 af te ronden. In het document legt Silvergate Bank ook nog eens uit dat het in januari en februari extra schulden op zich nam.
“Die extra verliezen zullen de kapitaalratio’s van het bedrijf negatief beïnvloeden en kunnen erin resulteren dat Silvergate Bank minder dan goed gekapitaliseerd is”, zo valt er in het document te lezen in een zeer juridisch taaltje.
Ook geeft Silvergate Bank op dit moment aan te evalueren of de gebeurtenissen van de afgelopen maanden betekenen dat het de komende 12 maanden wellicht niet kan overleven. “Het Bedrijf is momenteel in het proces van het her-evalueren van de onderneming en strategie, in het licht van de uitdagingen die het nu ondervindt”, aldus Silvergate Bank.
Problemen voor crypto?
Als je het aan Adam Cochran, een influencer op Twitter, vraagt is de dodelijke spiraal waar Silvergate Bank momenteel inzit slecht voor de industrie. “Ik denk dat veel retail-beleggers zich niet realiseren hoeveel market makers en crypto exchanges bij Silvergate bankieren. Het aandeel staat in de na-handel bijna op een dieptepunt”, aldus Cochran.
Er is natuurlijk nog niets zeker, maar als het op deze manier doorgaat, dan lijkt de kans aanwezig dat Silvergate Bank het einde van het jaar niet haalt. Het aandeel is in ieder geval behoorlijk gekelderd sinds gisteren.

Zoals je kunt zien viel de schade gisteren overdag nog wel mee, totdat het bedrijf zijn 10-K publiceerde. Vrij kort daarna donderde het aandeel omlaag en begon er een verkoopgolf die mogelijk nog niet voorbij is.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
