Exchange

Crypto.com sluit samenwerking van $100 miljoen met Formule 1

Het merk van crypto exchange Crypto.com zal te zien zijn tijdens Formule 1 races. Ook zal de exchange F1 helpen om exclusieve NFT’s te ontwikkelen.


De samenwerking met Formule 1

Crypto.com is een partner geworden van de Formule 1. Zo bleek uit een gepubliceerde aankondiging. De CEO van de exchange, genaamd Kris Marszalek vertelde:

“Voor ons als merk denk ik dat het heel belangrijk is dat we een wereldwijde partner zijn. Er zijn slechts zes andere iconische merken die deze status hebben bij de F1. Dit geeft Crypto.com een enorme bekendheid als merk. Dit in een sport waar de crypto wereld van houdt.

In een persbericht bij de aankondiging onthulde Marszalek ook dat Crypto.com en F1 verschillende exclusieve non-fungible tokens (NFT’s) zullen ontwikkelen. Ze hebben als doel fans op nieuwe en innovatieve manieren met de sport te verbinden.

In de aankondiging werden er geen financiële details van het partnerschap bekendgemaakt. Echter lieten deskundige bronnen weten dat het gaat om een vijfjarige deal van meer dan $100 miljoen.


Koppositie

Volgens de overeenkomst zal het merk van Crypto.com worden weergegeven op verschillende F1-evenementen.

“Het eerste dat opvalt, is dat Crypto.com zichtbaar is op borden langs de weg en tijdens de races. Daarbij komt dat de Formule 1 dit seizoen een volledig nieuw raceformaat uitrolt, genaamd de Sprint, en we zullen de partner van dit nieuwe format zijn. Er zijn ook een paar andere innovatieve dingen. Zo zullen we een prijs hebben voor de coureurs na elke race.” Aldus Marzlak.

Ben Pincus, directeur commerciële partnerschappen bij Formule 1, zei in een verklaring dat de organisatie volledig vertrouwd op de expertise van Crypto.com. Opvallend is dat de CEO van Crypto.com ook benadrukte dat het bedrijf zich inzet om volledig CO2 neutraal te worden.


Sport en crypto

Dit is niet de eerste samenwerking van Crypto.com met de sportwereld. In het verleden werkte het bedrijf ook samen met het F1-team Aston Martin en de Montreal Canadiens, een organisatie van de National Hockey League.

Aan de andere kant heeft de Formule 1 ook al eerder een deal gesloten met gamingbedrijf Animoca Brands. Dit is een licentieovereenkomst getekend om de officiële blockchain-game F1 Delta Time te ontwikkelen. De game haalde de krantenkoppen toen een NFT die een virtueel racecircuit vertegenwoordigt afgelopen december werd verkocht voor een bedrag van $223.000.

Individuele F1 teams hebben ook hun eigen deals gesloten met crypto bedrijven. Waarbij McLaren Racing en Red Bull Racing Honda onlangs een samenwerking aangingen met Tezos om hun eigen collecties unieke NFT’s te lanceren.

Crypto bedrijven werken samen met de gehele sportwereld. In april ging crypto exchange FTX een langdurige samenwerking aan met de Miami Heat NBA-franchise,. Deze maand sloot het een deal van $210 miljoen met het professionele esports-team TSM waardoor het een officieel crypto valuta exchange merk van MLB werd.