Maak een account op Bitvavo en krijg €20 aan Bitcoin gratis!
Bitvavo: Ontvang
€20 aan BTC gratis!
Het is een belabberde dag voor de financiële markten en ook cryptomunten staan onder zware druk nu de Amerikaanse dollar omhoog knalt.
De zorgen voor een strenger rentebeleid nemen toe en dat zorgt voor minder risicobereidheid bij investeerders. Als gevolg zien we enorme verliezen bij Bitcoin (BTC) en vooral altcoins.
In deze koersupdate vertellen we je precies hoe de cryptomarkt er nu voorstaat.
De dollar is naar het hoogste niveau in meer dan een jaar gestegen en dat legt een bom op de markten. Bijna overal is rood te zien en voor Bitcoin is dit de slechtste dag sinds 5 juni met een verlies dat richting de 3 procent gaat.

De waarde van de digitale munt is van 64.000 dollar tot net onder de 62.000 dollar gedaald en dat is de laagste stand in bijna twee weken tijd. Sinds de piek van 65.550 dollar van gistermiddag is de koers al met 5,5 procent gedaald.
Het laagste punt van vandaag bedraagt 61.900 dollar en momenteel staat de koers daar niet ver vandaan. Gelukkig wordt de steunzone waar het vorige week ook wist op te veren nog wel met man en macht verdedigd.

Aangezien de koers is afgewezen vanaf de onderkant van het opwaartse kanaal, lijkt de kans groot dat het nog wel verder omlaag gaat. 60.000 dollar zou dan de volgende belangrijke halte zijn.
Het is dus niet alleen Bitcoin, want ook aandelen en edelmetalen staan vandaag in de uitverkoop. De S&P 500 is 1,31 procent verloren, de Nasdaq 100 3,03 procent, goud 1,37 procent en zilver zelfs 5,53 procent.
Op het moment van schrijven staat de BTC koers op 62.198 dollar, 4,29 procent lager dan 24 uur geleden. In euro’s wordt er nu 54.652 betaald voor de grootste crypto.
Het kan nog wel erger. Altcoins, die zich hoger op de risicoladder bevinden, hebben al helemaal een verschrikkelijke dag. Zo’n beetje alle munten staan er nog een tikkeltje slechter voor dan Bitcoin.
Ethereum (ETH) is 5,39 procent gedaald, Ripple (XRP) 4,32 procent, Solana (SOL) 6,45 procent en Hyperliquid (HYPE) 8,49 procent.
Stellar (XLM) moet het grootste verlies slikken binnen de top 20 met een daling van 8,57 procent.
Hier en daar zijn er wat munten die op verrassende wijze in waarde zijn gestegen. Hieronder de grootste top 100-stijgers van de afgelopen 24 uur:
Tot slot de grootste top 100-dalers van de afgelopen 24 uur:
Na een misleidende uitbraak is de Bitcoin koers vandaag hard gedaald. Technisch analist van Newsbit heeft nu een duidelijk doel voor ogen.
De financiële markten dalen hard en dat komt doordat de Amerikaanse dollar een krachtige stijging maakt. Lees waarom dit verontrustend is.
Franklin Templeton koopt 250 Digital en bouwt er meteen een eigen cryptodivisie:. Het is de zoveelste reus die zwaar inzet op crypto.
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.