Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
De CEO van YouTube, genaamd Susan Wojcicki, legde in een brief uit dat het bedrijf de mogelijkheid overweegt om het aanbod van YouTube uit te breiden met NFT’s.
In een brief verklaarde Wojcicki dat het platform geïnteresseerd was in uitbreiding van het YouTube-ecosysteem, en gaf aan dat deze uitbreiding dingen zoals NFT’s zou kunnen omvatten.
Het is onduidelijk in welke vorm YouTube NFT’s wil gaan toevoegen, maar de primaire focus is volgens Wojcicki om “content creators te helpen profiteren van opkomende technologieën”, aldus Bloomberg.
In de brief verwees Wojcicki naar Web3 als een bron van inspiratie voor YouTube, waarbij ze specifiek de aandacht vestigde op DAO’s. “De wereld van crypto, NFT’s en zelfs gedecentraliseerde autonome organisaties (DAO’s) heeft een enorme kans naar voren gehaald om de band tussen YouTubers en hun fans te laten groeien”, schreef ze.
De brief komt vlak nadat Twitter vorige week NFT’s aan zijn platform heeft toegevoegd. Twitter Blue-gebruikers kunnen hun accounts nu namelijk verbinden met OpenSea’s API om geverifieerde NFT’s uit hun persoonlijke verzameling te gebruiken.
Instagram heeft ook al vermeld dat het actief onderzoek doet naar de integratie van NFT’s op het platform.
Wil jij crypto verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
Hoewel de bredere cryptomarkt sinds het begin van het jaar al meer dan $500 miljard heeft verloren, lijkt de NFT-markt onaangetast. Op 17 januari rapporteerde OpenSea, de grootste NFT-marktplaats ter wereld, opnieuw een recordhoogte in maandelijks volume van $3,5 miljard.
Beroemdheden als Tom Brady, Snoop Dog, Paris Hilton, Jimmy Fallon, Post Malone en vele anderen begeven zich ook al in de NFT wereld, hetzij door zelf een NFT-platform te lanceren of door zich te verdiepen in de meest hippe NFT kunst.
En nu YouTube zich bij Instagram, Twitter en Meta voegt kan de markt nog veel groter worden.