Fondsbeheerder Bryan Courchesne verscheen recent op het Amerikaanse CNBC om de potentie van Bitcoin te bespreken om een strategische reserve-asset te worden onder een toekomstige regering van Trump in de Verenigde Staten.
Volgens Courchesne zou de adoptie van Bitcoin als strategische reserve-asset lastig, maar niet onmogelijk zijn.
Amerika bezit 200.000 Bitcoin
Om uit te leggen hoe Amerika in theorie Bitcoin zou kunnen adopteren als een strategische reserve-asset, wijst hij naar de 200.000 Bitcoin die de Department of Justice bezit. Met die Bitcoin is Amerika wat overheden betreft in ieder geval de grootste Bitcoin-holder ter wereld.
Qua entiteiten zijn er natuurlijk grotere partijen met BlackRock en MicroStrategy. Courchesne legde bij CNBC uit dat de Department of Justice in theorie de Bitcoin naar de Department of the Treasury (ministerie van Financiën) kan sturen.
Dat zou al een begin maken voor Amerika met het accumuleren en vasthouden van Bitcoin voor de lange termijn. Ze zouden kunnen beginnen met puur de in beslag genomen Bitcoin onderbrengen bij het ministerie van Financiën.
De potentie van Bitcoin als wereldmunt
Er zijn op dit moment in ieder geval verschillende ontwikkelingen gaande voor Bitcoin, die het logisch maken dat mensen speculeren. Dat speculeren gaat dan bijvoorbeeld over Donald Trump die ineens pro-Bitcoin is en JD Vance uitkiest als zijn running mate; waarmee hij iemand uitkiest die Bitcoin en crypto bezit.
Sterker nog, JD Vance staat in principe bekend als iemand die Bitcoin ook echt steunt. Dat kan heel veel betekenen. Vandaar dat we in de media en met name op Twitter nu alle speculatie zien over de mogelijke adoptie van Bitcoin als strategische asset door de Amerikaanse overheid.
Donald Trump staat zaterdag op een podium bij een Bitcoin-evenement in de Verenigde Staten. Dan zou het moeten gebeuren. Dan zou hij volgens de geruchten iets moeten zeggen over de toekomst van Bitcoin in Amerika.
Wij moeten het nog maar zien. Trump moet immers eerst ook nog even verkozen worden.
Handel €10.000 gratis en krijg 10 euro bonus
Wil je de cryptowereld betreden en wellicht Bitcoin of een andere crypto kopen? Grijp dan nu je kans! Dankzij een speciale deal tussen Newsbit en Bitvavo krijgen onze lezers een exclusieve aanbieding.
Maak een account bij Bitvavo via de onderstaande knop en ontvang een welkomstcadeau van 10 euro helemaal gratis. En dat is niet alles – je betaalt gedurende 7 dagen na registratie van je account ook geen handelskosten over je eerste 10.000 euro aan transacties.* Meld je nu aan!
*Let op, er zijn voorwaarden van toepassing op de actie.
De week waarin Bitcoin bijna brak, en net op tijd werd gered
Bitcoin beleefde de zwaarste week in maanden, maar werd op het laatste moment gered door beter macronieuws.
Metaplanet breidt Bitcoin-strategie uit met overname van broker
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock lanceert binnenkort bitcoin-fonds met maandinkomen
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
