De CEO van Ripple heeft opnieuw zijn frustratie geuit over de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. Volgens Brad Garlinghouse heeft de SEC een plicht om zich in te zetten voor consumenten, maar dat zijn ze volgens hem duidelijk vergeten.
“Er wordt geen rekening gehouden met de bedrijven en mensen die deze aanpak heeft geschaad”, zei Garlinghouse, die zijn verontwaardiging uitte over de regelgevende benadering van de SEC. “De SEC is duidelijk vergeten dat de overheid voor de mensen werkt.”
De SEC speelt een smerig spelletje
Volgens de CEO van Ripple is de rechtszaak die de SEC tegen zijn bedrijf heeft aangespannen een soort spelletje voor de financiële waakhond. De SEC heeft niets te verliezen. De regering en de belastingbetalers financieren de rechtszaak en precies dat is de reden dat de SEC de zaak alsmaar blijft vertragen. Garlinghouse wijst er zelfs op dat de slepende rechtszaak zelfs positief uitpakt voor de SEC. De commissie heeft de afgelopen maanden namelijk steeds meer geld gekregen van de overheid om zijn crypto-handhavingstak uit te breiden. Dat blijkt uit het feit dat het personeelsbestand recentelijk bijna is verdubbeld.
De SEC brengt investeerders alleen maar schade toe
De SEC klaagde in december 2020, CEO Brad Garlinghouse, Ripple mede-oprichter Chris Larsen en Ripple Labs aan voor de verkoop van niet geregistreerde effecten. Opvallend is dat, terwijl het de plicht is van de SEC om consumenten te beschermen, de rechtszaak alleen maar schade heeft toegebracht aan beleggers. Dat blijkt wel uit het feit dat meer dan tachtig duizend XRP investeerders zich verenigd hebben om zich juridisch te verzetten tegen de SEC.
De zaak loopt nu al bijna 2 jaar, maar bevindt zich eindelijk in een afrondende fase. De CEO van Ripple zei onlangs dat hij verwacht dat er een beslissing zal vallen in het eerste kwartaal van 2023. Over het algemeen dichten juridisch experts Ripple een goede kans toe op een overwinning.
ChatGPT voorspelt de XRP koers voor 1 juli 2026
Een AI-model voorspelt dat de XRP koers op 1 juli rond 1,24 dollar kan staan. Maar er zijn ook somberder scenario’s.
3 grafieken waarschuwen: waarom XRP mogelijk onder $1 kan dalen
De munt van Ripple zakte al bijna 70% vanaf de top, maar drie zorgwekkende grafieken voorspellen mogelijk een verdere daling.
XRP koers kruipt omhoog, maar Newsbit-analist vreest voor grote crash
Na de forse correctie probeert XRP zich te herpakken. Eén niveau bepaalt nu of het herstel kans van slagen heeft. Lees de analyse.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
