De CEO van Ripple heeft opnieuw zijn frustratie geuit over de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. Volgens Brad Garlinghouse heeft de SEC een plicht om zich in te zetten voor consumenten, maar dat zijn ze volgens hem duidelijk vergeten.
“Er wordt geen rekening gehouden met de bedrijven en mensen die deze aanpak heeft geschaad”, zei Garlinghouse, die zijn verontwaardiging uitte over de regelgevende benadering van de SEC. “De SEC is duidelijk vergeten dat de overheid voor de mensen werkt.”
De SEC speelt een smerig spelletje
Volgens de CEO van Ripple is de rechtszaak die de SEC tegen zijn bedrijf heeft aangespannen een soort spelletje voor de financiële waakhond. De SEC heeft niets te verliezen. De regering en de belastingbetalers financieren de rechtszaak en precies dat is de reden dat de SEC de zaak alsmaar blijft vertragen. Garlinghouse wijst er zelfs op dat de slepende rechtszaak zelfs positief uitpakt voor de SEC. De commissie heeft de afgelopen maanden namelijk steeds meer geld gekregen van de overheid om zijn crypto-handhavingstak uit te breiden. Dat blijkt uit het feit dat het personeelsbestand recentelijk bijna is verdubbeld.
De SEC brengt investeerders alleen maar schade toe
De SEC klaagde in december 2020, CEO Brad Garlinghouse, Ripple mede-oprichter Chris Larsen en Ripple Labs aan voor de verkoop van niet geregistreerde effecten. Opvallend is dat, terwijl het de plicht is van de SEC om consumenten te beschermen, de rechtszaak alleen maar schade heeft toegebracht aan beleggers. Dat blijkt wel uit het feit dat meer dan tachtig duizend XRP investeerders zich verenigd hebben om zich juridisch te verzetten tegen de SEC.
De zaak loopt nu al bijna 2 jaar, maar bevindt zich eindelijk in een afrondende fase. De CEO van Ripple zei onlangs dat hij verwacht dat er een beslissing zal vallen in het eerste kwartaal van 2023. Over het algemeen dichten juridisch experts Ripple een goede kans toe op een overwinning.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
