De opnames voor Gemini Earn zijn nog altijd gepauzeerd als gevolg van de implosie van FTX. Niet lang daarna raakte ook Gemini in de liquiditeitsproblemen. Nu weet de Financial Times te rapporteren dat Genesis en zijn moederbedrijf, de Digital Currency Group, 900 miljoen dollar schuldig zijn aan Gemini Earn.
Anonieme bronnen
Zekerheid hebben we overigens niet over dit verhaal, omdat de Financial Times anonieme bronnen citeert. Gemini gebruikte Genesis als zijn primaire leenpartner voor de Earn-service. Op het Gemini Earn platform konden gebruikers rendement verdienen over hun crypto. Die rendementen varieerden van 0,45 procent tot 8,00 procent op jaarbasis. Uiteindelijk bleek dat dus niet mogelijk, want Gemini Earn zit behoorlijk in de problemen.
Volgens de Financial Times werkt Gemini eraan om de fondsen van Genesis en de Digital Currency Group te krijgen. Gemini werd in 2015 opgericht door de broertjes Cameron en Tyler Winklevoss, de twee heren die ook betrokken waren bij de oprichting van Facebook. Gemini Earn pauzeerde op 16 november de opnames en sindsdien is er nog geen duidelijkheid gekomen over een mogelijke hervatting.
Ongeëvenaarde marktomstandigheden
Het beursplatform zelf wijt de problemen aan ongeëvenaarde marktomstandigheden. Dat wil zeggen, ze hadden niet verwacht dat het zo erg zou kunnen worden en hebben stiekem teveel risico genomen. De problemen ontstonden nadat gebruikers grote hoeveelheden crypto van het platform haalden na de ineenstorting van FTX.
Genesis schijnt nu met de investeringsbank Moelis & Co te werken aan potentiële opties om de boel overeind te houden. Eerder deze maand deed Genesis al een poging om 1 miljard dollar uit de markt te halen. Dat lijkt niet gelukt te zijn, waardoor de hoop nu op andere zaken gevestigd is. Genesis had daarbij een exposure van 175 miljoen dollar op FTX via de derivatenhandel.
Verder is de ondoorzichtige relatie tussen Genesis, zijn moederbedrijf de Digital Currency Group en andere partijen die daar onderhangen ook niet positief. De Financial Times meldt dat de Digital Currency Group, die ook eigenaar is van Greyscale Capital, 1,7 miljard dollar schuldig is aan Genesis. Begrijp jij het nog?
Franklin Templeton CEO onthult waarom Wall Street bang is voor blockchain
Franklin Templeton CEO Jenny Johnson stelt dat blockchain het verdienmodel van banken bedreigt, terwijl Wall Street juist versneld instapt.
Tokenisatie maakt opmars: Citi verwacht markt van 5,5 biljoen dollar
Citi verwacht dat tokenisatie groeit naar 5,5 biljoen dollar, terwijl Wall Street blockchain steeds sneller omarmt wereldwijd.
SEC geeft Paxos historische crypto-goedkeuring
Paxos krijgt als eerste blockchainbedrijf een SEC-licentie voor clearingdiensten. Een belangrijke stap voor de financiële sector.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
