Tijdelijke actie: Maak een account op Bitvavo en krijg €25 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €25
Welkomstbonus!
Het designer merk Gucci gaat virtuele items verkopen die spelers van The Sandbox in de game kunnen dragen.
Het designer kledingmerk maakte woensdag bekend dat het een niet nader genoemde hoeveelheid virtueel land heeft gekocht op het gedecentraliseerde blockchain-spel The Sandbox. Een speciale digitale tak van de modeketen, genaamd ‘Gucci Vault’ wil hier een eigen virtuele wereld gaan bouwen.
Naast een eigen metaverse wereld, zal Gucci ook modeartikelen uitbrengen. Deze kunnen Sandbox-spelers kopen en dragen in de virtual reality van de game. “Voor een nieuwe generatie spelers is virtuele mode net zo belangrijk als echte mode”. Zo zegt Sebastien Borget, COO en mede-oprichter van The Sandbox, in een verklaring.
Wil jij crypto verhandelen op één van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.
Dit is niet de eerste keer dat Gucci zich mengt in de virtuele wereld. Het bedrijf werkte eerder samen met twee Roblox-ontwikkelaars om in december 2020 een officiële kledingcollectie uit te brengen. Gucci creëerde ook een virtuele ruimte op Roblox, genaamd de ‘Gucci Garden Experience‘. Sommige van deze items werden voor duizenden dollars doorverkocht, met prijzen die vergelijkbaar waren met die van echte Gucci-tassen.
Maar in tegenstelling tot Roblox is The Sandbox een cryptoplatform. Gebruikers moeten virtueel land en items kopen met behulp van de SAND-token en de game zelf is gebouwd op het Ethereum-netwerk. Dat gezegd hebbende, is The Sandbox ook geen onbekende voor bizarre prijzen voor virtuele dingen. Kopers kunnen bijvoorbeeld virtueel een stuk land kopen in de buurt van een beroemdheid voor honderdduizenden dollars.
Gucci, dat naam maakte in crypto als het eerste luxemerk dat een NFT uitbracht blijft investeren in gedecentraliseerde platforms en activa, en laat zien dat het graag wil het uitbreiden naar de wereld van Web3.