De minister voor digitale transformatie, Bornyakov, heeft vertelt dat het Oekraïne nog altijd heel veel crypto donaties ontvangt. Hij noemt cryptocurrencies essentieel in de oorlog tegen Rusland.
Crypto-donatie trend in Oekraïne
De Crypto wereld heeft zijn waarde bewezen door donaties naar Oekraïne te sturen om zijn inspanningen tijdens de oorlog met Rusland te ondersteunen. Er zijn veel bijdragen geweest, waarvan de meeste werden gefaciliteerd met crypto-munten. Doneren aan de overheid zou echter niet toegankelijk zijn zonder het gedecentraliseerde systeem.
Om het belang van digitale valuta te herhalen, heeft een vooraanstaande minister in Oekraïne onthuld hoe cryptodonaties hen helpen in de aanhoudende oorlog. Alex Bornyakov onthulde zijn steun voor digitale valuta in zijn tweets van 26 juli.
Volgens berichten zijn de donaties begin 2022 begonnen. Het verzoek was om de militaire en humanitaire bewegingen van het land te helpen ondersteunen.
De reactie daarop was niet verrassend, omdat Oekraïne een van de landen was die digitale activa al ondersteunde voordat de oorlog begon.
Meer dan $60 miljoen gedoneerd
Sindsdien bleek uit gegevens dat het Oekraïense ministerie van Digitale Transformatie via donaties meer dan $60 miljoen had opgehaald. Uit gegevens bleek ook dat velen wereldwijd donaties stuurden naar de website “Aid for Ukraine”. Dit werd gedaan in ETH, USDC, BTC, USDT, SOL en DOT.
Naast de website die deze donaties inzamelt, heeft de regering ook geld ingezameld via NFT’s. Dit werd mogelijk gemaakt door een virtueel museum voor kunstenaars die de gebeurtenissen in de oorlog weergaven. In het “Meta History Museum of War” worden de mogelijkheden vereeuwigd in NFT’s en gemined door de gebruiker die het hoogste bedrag biedt.
Waar crypto Oekraïne hielp, verbood Rusland het aan de andere kant voor contante transacties of betalingen.
Met betrekking tot de aanhoudende crypto-winter behoudt Bornyakov een positief standpunt. Hij gelooft dat er een lente zal komen na de winter, waarin beleggers hun verliezen zullen goedmaken. De minister stelde ook dat ondanks de dalende markt, donaties soldaten nog steeds helpen in deze moeilijke tijden.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
CertiK wordt validator op XDC Network voor zakelijke blockchain
Blockchainbeveiligingsbedrijf CertiK heeft zich aangesloten bij het XDC Network als Institutional Masternode Validator.
Tokenisatie bereikt 43 miljard dollar: banken voorspellen enorme groei
Getokeniseerde assets groeien naar 43 miljard dollar terwijl grote banken en institutionele beleggers volop inzetten op de blockchain.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
