NFT

Instagram gaat NFT’s verkennen

De CEO van Instagram heeft gezegd dat het social media platform actief onderzoekt hoe het NFT’s toegankelijker kan maken.


Instagram and crypto

“We hebben nog niks om aan te kondigen, maar we zijn zeker actief bezig met het verkennen van NFT’s. We willen ze toegankelijker maken voor een breder publiek”, zei Mosseri vorige week via zijn eigen Instagram-account.

“Ik denk dat het erg interessant voor ons zou kunnen zijn. Het kan ook een manier zijn om creators te helpen”, voegde Mosseri eraan toe.

De opmerkingen van de CEO volgen na een jaar waarin het social-mediaplatform al begonnen was met het verkennen van NTF’s en crypto valuta.

In mei organiseerde Instagram een panel voor NFT-makers. Het panel maakte deel uit van de ‘Creator Week’. Deze was ontworpen om makers te helpen hun aanhang te vergroten en inkomsten te genereren met hun platforms.

Ze hebben ons verteld dat ze meer informatie nodig hebben over hoe ze dat moeten doen. Niet alleen van ons, maar ook van andere creators”, zei Charles Porch. Hij was Instagram’s VP van wereldwijde partnerschappen, destijds.

Voor het evenement was uitnodiging nodig, maar sommige sessies waren openbaar beschikbaar.


Cryptofonds Chapter One

Eerder deze maand kondigden voormalige leidinggevenden van Instagram, Tinder en Stripe een cryptofonds van $50 miljoen aan. Het heet ‘Chapter One’ en richt zich op ontwerpen en op het geven van praktisch advies aan oprichters.

Jeff Morris, voormalig VP van product bij Tinder en mede-oprichter van Chapter One zei hier het volgende over:

“Er zijn veel dingen die in Web2 werkten en die in Web3 kunnen worden opgenomen.”

Chapter One heeft bovendien een eerder fonds gebruikt om te investeren in verschillende crypto-gerelateerde bedrijven, waaronder Compound en Dapper Labs.