Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
1.Wat wil ODEM bereiken?
Onze missie is om onderwijs toegankelijker, betaalbaarder, overdraagbaarder en verifieerbaarder te maken door de kracht van blockchain-technologie en een op smart contracts gebaseerd betalingsplatform te gebruiken. De blockchain stelt ODEM in staat om studenten en docenten met elkaar te laten communiceren. Zo kunnen ze kennis en onderwijs met elkaar delen zonder gebruik te maken van tussenpersonen. Het platform van ODEM stelt studenten in staat om op maat gemaakte en betaalbare cursussen te volgen die relevant zijn voor hun carrière.
2. Waarom heb je ervoor gekozen om je op het onderwijs te focussen?
Het transformeren van de manier onderwijs is een fantastische kans om de wereld een stukje beter te maken. We proberen één van de pilaren van de moderne beschaving te transformeren. We zijn onderwijs aan het herinrichten om studenten te helpen zich voor te bereiden op de arbeidsmarkt. De opkomst van het internet en de technologische vooruitgang van de afgelopen 25-30 jaar heeft het plannen van je carrière erg moeilijk gemaakt. Laat je fantasie de vrije loop en ontdek waarom we meer moeten doen om de werknemers van de toekomst voor te bereiden. Wie had gedacht dat de zogenaamde ‘deel economie’ de levensonderhoud van taxichauffeurs zou bedreigen?
3. Wat zijn de belangrijkste problemen in de huidige onderwijsstelsels?
We hebben gekeken naar het traditionele hoger onderwijs en zagen dat het niet de uitdagingen aangaat waar studenten mee geconfronteerd worden. Na hun universitaire opleiding hebben studenten enorme leningen die ze terug moeten betalen. In sommige gevallen zijn hun vaardigheden zelfs al verouderd voordat ze zijn afgestudeerd. Wij creëren een systeem dat, op een dag, studenten in staat stelt om een leven lang te leren door middel van kant-en-klare, betaalbare academische cursussen. Daarbovenop stelt ons systeem studenten in staat om hun opleiding compleet in de gaten te houden. De studenten kunnen hun diploma’s en referenties op de blockchain op slaan, zodat ze onmiddellijk beschikbaar en verifieerbaar zijn voor onderwijsinstellingen en werkgevers.
4. Welke oplossingen biedt ODEM aan?
ODEM gebruikt de blockchain-technologie om de organisatie en de levering van hoogwaardig onderwijs te stroomlijnen. Hierdoor is ODEM een internationale onderwijsmarktplaats die wordt gebruikt door zowel studenten als docenten. Wij bieden een bredere, wereldwijde toegang tot betaalbaar onderwijs. Onze docenten gebruiken blended-learning. Dit is een benadering van lesgeven die ervoor zorgt dat we de juiste oplossing voor studenten kunnen bieden. Wij geloven dat we de nadelen van online leren aanpakken, door best practices van online en persoonlijk onderwijs te combineren.
5. Hoe verwacht je te reageren op de bestaande concurrenten op deze markt?
ODEM is een reactie op het traditionele onderwijs zoals het traditionele model van het hoger onderwijs dat de huidige studenten hindert die op zoek naar relevante kennis en beroepsvaardigheden voor een redelijke prijs. Ons doel is om onderwijs toegankelijker en betaalbaarder te maken.
Als het gaat om online trainingsbedrijven, geloven we dat de blockchain en onze blended-learning benadering van onderwijs voordelen bieden die we volledig willen realiseren.
De blockchain-technologie maakt interactie mogelijk tussen studenten en docenten die een afgestemde inhoud ontwikkelen, terwijl blended learning de beste eigenschappen van zowel online als persoonlijke training omvat.
6. Waarom heb je ervoor gekozen om blockchain-technologie te gebruiken?
Blockchain is het natuurlijk fundament van onze wereldwijde onderwijsmarkt. Het maakt educatieve transacties tussen studenten en docenten eenvoudiger en dient hiernaast als een venster op onze wereldwijde supply-chain voor het onderwijs. Hiernaast opent de technologie ook de deur naar het genereren van academische certificaten op de blockchain die worden beheerd en tevens eigendom zijn van studenten.
7. Hoe zal het project worden beïnvloed door de onzekere wetgeving inzake cryptocurrencies en tokens?
De wereld van digitale valuta’s en de betrokkenheid van toezichthouders groeit snel. We blijven een dialoog voeren met de regelgevers om ervoor te zorgen dat ze onze missie en de rol van de ODEM-token duidelijk begrijpen. Dit is belangrijk bij het realiseren van onze doelen. Momenteel zijn er geen onoverkomelijke problemen voor de regelgeving voor ons als bedrijf. Wij houden de situatie constant in de gaten en pakken eventuele wijzigingen aan die van invloed kunnen zijn op onze organisatie.\
8. Hoe kunnen studenten het platform gebruiken?
Studenten kunnen het platform gebruiken om korte termijnprogramma’s met docenten te nemen zonder dat hier tussenpersonen bij komen kijken. Vervolgens ontvangen ze een Ethereum blockchain-certificaat nadat het programma succesvol is afgerond. Hun in het verleden academische certificaten en digitale referenties van ‘on-the-job’ vaardigheden kunnen ook op de blockchain worden opgeslagen.
9. Hoe kunnen docenten van gebruik maken van het ODEM-platform?
Docenten kunnen het platform gebruiken om academische lessen/ programma’s voor studenten in de markt te zetten en les te geven in deze vakken. Nadat de leerling de lessen succesvol heeft afgerond kan een docent de leerling belonen met een op de blockchain gemaakt certificaat. Ze kunnen ook slimme contracten van ODEM gebruiken om de voorwaarden te bepalen waarin ze compensatie verdienen wanneer collega-onderwijzers hun gelicenseerde curriculum gebruiken dat op de blockchain is opgeslagen.
10. Waar, in welke landen, zijn de cursussen beschikbaar?
Onze cursussen zijn al beschikbaar in de Verenigde Staten (VS) en in Europa. In de VS bieden ODEM en het zusterbedrijf ‘Excelorators Inc.’ cursussen aan internationale studenten op de campussen van de universiteit van Harvard, UC Berkeley, MIT en van West Point.
11. Wie erkent de cijfers en diploma’s/ certificaten van studenten?
Iedereen zal ODEM’s op blockchain gebaseerde certificaten erkennen. Dit komt omdat de gegevens worden opgeslagen op de blockchain en de gegevens niet kunnen worden veranderd. De inloggegevens worden geverifieerd door directe verificatie, wat niet gezegd kan worden over gecentraliseerde opslagmechanismen die tegenwoordig worden gebruikt door traditionele onderwijsinstellingen.
12. In welke regio’s is ODEM beschikbaar?
Het gaat allemaal om onderwijs zonder dat hier grenzen aan verbonden zijn. Wij zijn van plan om overal academische programma’s aan te bieden waarmee wij inspelen op de vraag van studenten en de beschikbaarheid van de docenten. Alhoewel wij al aanwezig zijn in de Verenigde Staten (VS) en Europa, werken we momenteel aan het opbouwen van relaties met onderwijsinstellingen in Zuid-Azië, Oost-Azië en in het Midden-Oosten.
13. Hoe zijn jullie van plan om het platform te promoten?
Via direct contact en sociale media bereiken wij studenten en docenten om hen aan te moedigen om zich op onze website aan te melden. Hiernaast zijn wij ook actief aanwezig op blockchain- en onderwijsconferenties over de hele wereld om de ODEM-missie en het verhaal te verspreiden. Tegelijkertijd vergroten wij het bewustzijn en waarde van onze ODEM-token door de munt te laten listen op verschillende crypto exchanges. Wij zijn erg blij met de reactie en zijn enthousiast over de mogelijkheid dat ODEM binnen vijf jaar een begrip in het onderwijs zal zijn.
14. Zullen de ODEM-programma’s worden geïntegreerd in andere regeringsprogramma’s? Of zullen ze privé zijn?
Op dit moment sluiten wij geen deuren. Zo leren wij bijvoorbeeld in Azië leren over de mogelijkheden om samen te werken met overheden om onderwijsoplossingen aan studenten in ontwikkelingslanden aan te bieden. Hiernaast praten wij ook met overheid gerelateerde instellingen om ze duidelijk te maken hoe zij kunnen profiteren van de blockchain en de opslag van onmiddellijk verifieerbare academische archieven en referenties.
15. Wat is de vergelijking tussen BitDegree en ODEM?
Zie hiervoor de onderstaande tabel.
16. Zullen de programma’s en cursussen alleen in het Engels zijn? Of is ODEM van plan om programma’s en cursussen in andere talen te introduceren voor studenten die niet vloeiend Engels kunnen spreken?
Programma’s
en cursussen kunnen in elke taal zijn, afhankelijk van de vraag van de student
en de mate van beschikbaarheid van de docenten.