Blockchain

IOTA in gesprek met Amerikaanse overheid over vaccinatiepaspoort

De IOTA Foundation is in gesprek met Amerikaanse partners, waaronder de overheid, over een op IOTA gebaseerd vaccinatiepaspoort.


Een nieuwe strategie

Afgelopen woensdag hield de mede-oprichter van IOTA, genaamd Dominik Schiener, een ‘Ask Me Anything’-sessie. Hierin gaf hij diepgaande inzichten in de strategie van de IOTA foundation. Naast de strategie voor adoptie op bedrijfsniveau viel vooral één uitspraak op.

Schiener onthulde dat de volledige bèta van het identiteitsprotocol binnenkort zal worden vrijgegeven. Daarnaast vertelde hij dat IOTA werkt aan een vaccinatiepaspoort dat wordt besproken met Amerikaanse partners. Hij vertelde het volgende:

“Ons identiteitsprotocol komt erg dicht bij het krijgen van een volledige bètaversie. Het vaccinatiepaspoort is een van de onderwerpen waar we momenteel aan werken. We zijn momenteel in gesprek met Amerikaanse tegenhangers, inclusief de regering. Ik denk dat we de komende weken zullen zien hoe en welke rol IOTA kan spelen in het vaccinatiepaspoort.”


Adoptie van IOTA op bedrijfsniveau

IOTA bevindt zich nog in deze experimenteerfase. “De focus ligt nu echter op productie-klaar zijn,” verklaarde Schiener. Hij benadrukte dat het opbouwen van relaties met grote bedrijven een langdurig proces is:

“Als het om grote bedrijven gaat, is de innovatiecyclus niet hetzelfde als bij crypto, waar dagelijks dingen veranderen. Bedrijven zijn gewend aan productcycli van een jaar. Gewoonlijk duurt het eerste contact tot een geheimhoudingsverklaring ongeveer zes maanden.”


IOTA wilt samenwerken met een paar grote partners

Bovendien verklaarde de mede-oprichter van IOTA dat het bedrijf vorig jaar haar strategie voor bedrijfsadoptie heeft gewijzigd. Ze willen zich concentreren op een paar grote bedrijven om de bal aan het rollen te krijgen:

“Het opbouwen van relaties kost tijd, vorig jaar hebben we de beslissing genomen om ons niet langer te concentreren op acceptatie op hoog niveau. We willen verder gaan met zakelijke partners en een paar bedrijven die we echt kennen en waarvan we echt denken dat deze pilot cases ons kunnen helpen om het bewustzijn en de acceptatie van IOTA verder te vergroten.”

“Daarom richten we ons nu heel erg op samenwerkingen met Dell, en werken we heel nauw samen met Zebra en een heleboel anderen die nog niet zijn aangekondigd.”

Als antwoord op een vraag over hoe de IOTA Foundation van plan is om grote bedrijven als “infrastructuurpartners” in het netwerk te brengen, zei Schiener:

“Ik denk dat het goed is als een of twee grote bedrijven aankondigen dat ze IOTA-tokens nodig hebben. Dit kan een ripple-effect veroorzaken bij andere bedrijven. Zij gaan zich realiseren dat het verwerven van IOTA-tokens logisch is. Ook is het een investering tegen inflatie en maken bedrijven dan ook deel uit van deze machine-economie.”