Blockchain

Manchester City werkt samen met Sony om een stadion te bouwen in metaverse

De Engelse voetbalclub Manchester City bundelt de krachten met technologiebedrijf Sony om het Etihad Stadium op de metaverse te bouwen.


Manchester City is overeenkomst aangegaan met Sony

Premier League titelhouder Manchester City is een samenwerking aangegaan met het grootste technologie- en mediabedrijf van Japan, Sony, om voort te bouwen op de metaverse. De twee ontwikkelen een virtuele replica van het Etihad Stadium. Dit is de iconische thuisbasis van de voetbalclub Manchester City. Volgens de driejarige overeenkomst, aangekondigd op 18 februari, zal Sony virtual reality experts leveren aan de voetbalclub. Het personeel zal de beeldanalyse en skelet-tracking-technologie van Hawk-Eye gebruiken om de centrale hub van de club in de metaverse te ontwikkelen.

Hawk-Eye, een dochteronderneming van Sony, is een computersysteem dat bekend staat om het verbeteren van het spelbeeld voor sport voor zowel de fans als de officials. Hiermee kunnen officials live belangrijke oordelen vellen met behulp van gespecialiseerde replay-technologie. Deze visualisatie-toepassingen zullen nuttig zijn bij de ontwikkeling van het Etihad Stadium op de metaverse.


Het Etihad Stadium van Manchester City komt naar de metaverse

Manchester City, momenteel het beste voetbalteam van Engeland, hoopt met de nieuwe onderneming hun fanervaring te verbeteren. Een plek in de metaverse creëert een meeslepende setting die lijkt op de realiteit. Dat is wellicht een uitkomst voor fans die de fysieke wedstrijden van het team niet kunnen bijwonen. Een stadion in de metaverse neemt ook geografische barrières weg, zodat er meer fans deel uit kunnen maken van zowel live als opgenomen wedstrijden.

Bijkomende voordelen van de virtuele wereld, volgens de chief marketing officer van City Football Group, Nuria Tarre, zijn:

“Het hele punt dat we ons kunnen voorstellen bij het hebben van een metaverse is dat je een game kunt nabootsen. Je kunt de game live bekijken. Je maakt vanuit verschillende hoeken deel uit van de actie en je kunt het stadion zo veel vullen als je wilt omdat het onbeperkt is. Het is volledig virtueel.”

Sterker nog, een metavers stadion verhoogt de interactie tussen Manchester City en zijn fans. Het geeft hen beide de kans om virtuele assets te gebruiken die steeds meer grip krijgen.


Wil jij Crypto verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Voetbalwereld in de metaverse

Rivalen van Manchester City kunnen dit voorbeeld volgen in de zoektocht naar Web3 en de Metaverse om meer inkomsten te genereren. Eerder deze maand werd bekend dat Manchester United een samenwerking met Tezos (XTZ) is aangegaan. Tezos is door de samenwerking de officiële crypto munt van het team geworden. Tezos is daarmee de sponsor van het trainingsshirt geworden en wordt waarschijnlijk de ontwikkelaar van digitale merchandise. 

Bovendien hebben oud-spelers van Man United, Gary Neville en Paul Scholes, onlangs de release aangekondigd van een op sport gerichte DAO. De gedecentraliseerde autonome organisatie zal nuttig zijn bij strategische investeringen in voetbal gerelateerde bedrijven en projecten. Het duo heeft veel ervaring met investeringen in de sport en blockchain. Ook heeft het duo een vergelijkbaar product gemaakt dat werd ondersteund door Cristiano Ronaldo.