MicroStrategy lijkt zich klaar te maken om nog meer Bitcoin te kopen. Misschien wel voor $1 miljard.
MicroStrategy wil $1 miljard ophalen
Het bedrijf van Michael Saylor heeft nog lang geen genoeg van de digitale valuta. Vandaag heeft MicroStrategy dan ook het papierwerk ingediend bij de Securities and Exchange Commission voor een openbare verkoop van ‘klasse A’ aandelen via een ‘Open Market Sale Agreement’. Dit type overeenkomst stelt het bedrijf in staat om van tijd tot tijd aandelen te verkopen. Met dit vrijgekomen geld wil het bedrijf Bitcoins kopen.
MicroStrategy Launches “At the Market” Securities Offering for Flexibility to Sell Up to $1 billion of its Class A Common Stock Over Time $MSTRhttps://t.co/qouK8pFmBF
— Michael Saylor (@michael_saylor) June 14, 2021
“We zijn van plan de netto-opbrengst van de verkoop van klasse A aandelen die onder dit prospectus worden aangeboden te gebruiken voor algemene bedrijfsdoeleinden, inclusief de aankoop van extra bitcoin”, schreef het bedrijf.
MicroStrategy’s grote gok
Hoewel MicroStrategy niet direct zegt dat het met zekerheid alle opbrengst zal gebruiken om Bitcoin te kopen, is dat meestal wel wat het bedrijf doet met zijn geld. Het bedrijf bezit namelijk meer dan 92.079 BTC ter waarde van $3,7 miljard. Vorige week heeft het bedrijf ook al voor $500 miljoen aan schuldpapieren verkocht om extra BTC te kopen.
Door deze enorme gok op Bitcoin stijgt en daalt de waarde van MicroStrategy met miljarden dollars.
Sinds de aankoop van de eerste 21.454 Bitcoins voor $11,653 per stuk in augustus, is de prijs van de munt hard gestegen, namelijk tot een hoogtepunt van $63.498 in april. Echter, in juni maakte de koers een vrije val en zakte de prijs naar $30.000. Als je in je achterhoofd houdt dat het bedrijf 92 duizend Bitcoins bezit snap je wel wat voor enorme bedragen het bedrijf gewonnen en verloren heeft. De gok van het bedrijf is dus groot. Maar tot nu toe heeft MicroStrategy nog altijd winst gemaakt op zijn gekochte BTC tokens.
Voor Bitcoin investeerders is de nieuwe fondsenwerving in ieder geval een goed teken. Dit kan namelijk zorgen voor een flinke groei van de koopdruk.
Vastgoedmagnaat ziet grote kans: koopt juist meer Bitcoin terwijl de markt crasht
Grant Cardone blijft Bitcoin kopen met huurinkomsten uit vastgoed en onderscheidt zich van Strategy door huurinkomsten te gebruiken.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
