In een recente uitspraak heeft Mike Novogratz, de CEO van Galaxy Digital, zijn bezorgdheid geuit over de houding van de Amerikaanse regering ten opzichte van de crypto-industrie. Volgens Novogratz lijkt de overheid vijandig te staan tegenover deze opkomende sector. Dit in tegenstelling tot andere landen waar juist meer positieve ontwikkelingen worden waargenomen.
‘Amerikaanse overheid onder Biden niet crypto-vriendelijk‘
In een nieuw Bloomberg-interview zegt Novogratz dat de Amerikaanse regering onder leiding van de Democratische partij onder president Biden “niet van crypto houdt”.
Volgens Novogratz is de ontbinding van FTX en de oprichter Sam Bankman-Fried deels de oorzaak van de vijandige behandeling die de crypto-industrie vanuit Washington krijgt. “En dus worden we nu aangevallen door de Amerikaanse overheid.
Het is ook deels te verwijten aan het feit dat Sam Bankman-Fried, de grootste donateur van Joe Biden en de Democratische Partij, nauw betrokken was bij zowel de SEC (U.S. Securities and Exchange Commission) als de CFTC (Commodity Futures Trading Commission).
De banden tussen deze partijen lijken dus erg nauw en dat werpt zijn schaduw over de toekomst van crypto in de VS.
Novogratz bullish over opleving crypto-community
“Je gaat een gevecht aan met een crypto-community die dol is op deze technologie, die er bijna religieus in gelooft, die veerkrachtig is als geen ander. En dus ben ik bullish, niet omdat alle instellingen binnenkomen. Maar omdat de mensen die deze revolutie zijn begonnen, opnieuw zijn gemotiveerd.”
Mike Novogratz heeft recentelijk aangegeven dat het Midden-Oosten en Azië op dit moment de meest crypto-vriendelijke rechtsgebieden ter wereld onderbrengen. Dit is vooral opvallend, gezien het feit dat de Verenigde Staten momenteel juist een vijandige houding lijken aan te nemen tegenover de crypto-industrie.
Het lijkt er dus op dat andere landen zich steeds meer openstellen voor de mogelijkheden die crypto biedt, terwijl de VS achterblijft. Dit kan mogelijk grote gevolgen hebben voor de positie van de VS in deze snel ontwikkelende industrie.
‘’Zo ontwikkelt Abu Dhabi bijvoorbeeld een bijzonder vriendelijk regime voor crypto, terwijl Hong Kong op dit moment zelfs een van de meest gunstige crypto-regelgevingen ter wereld aan het ontwikkelen is.’’
De week waarin Bitcoin bijna brak, en net op tijd werd gered
Bitcoin beleefde de zwaarste week in maanden, maar werd op het laatste moment gered door beter macronieuws.
Metaplanet breidt Bitcoin-strategie uit met overname van broker
Metaplanet koopt een Japanse broker voor 13 miljoen dollar en wil Bitcoin-producten aanbieden aan miljoenen beleggers in Japan.
BlackRock lanceert binnenkort bitcoin-fonds met maandinkomen
BlackRock diende een formulier in voor zijn nieuwe Bitcoin-fonds met maandinkomen. Analisten verwachten een debuut rond 18 juni.
Meest gelezen
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
XRP-beleggers verkopen massaal met verlies, maar dat is goed nieuws
XRP beleggers verkopen steeds vaker met verlies, een signaal dat volgens on-chain data vaak dicht bij bodems verschijnt.
