NonFungibleToken (NFT)
NFT

Nike NFT’s zullen worden toegevoegd aan EA Sports-games

Nike’s non-fungible token (NFT)-platform, genaamd .Swoosh, staat op het punt een significante mijlpaal te bereiken in termen van acceptatie binnen de gamingcommunity. Binnenkort zal .Swoosh namelijk geïntegreerd worden met EA Sports-games, wat betekent dat de virtuele schoenen en kleding van Nike hun opwachting kunnen maken in deze games. Dit vormt op zijn beurt een belangrijke stap richting het omarmen van cryptocurrency door gamers.

‘Virtuele creaties’ binnenkort bij EA Sports-games

In een verklaring van 1 juni heeft Nike aangekondigd dat zijn “virtuele creaties”, de term die ze gebruiken voor NFT’s, binnenkort zullen worden geïntegreerd in EA Sports-games. Hoewel de specifieke gametitels waarin Nike’s virtuele goederen zullen verschijnen nog niet zijn onthuld door zowel Nike als Electronic Arts.

NFT’s mogelijk fungeren als aanpasbare draagbare toevoegingen

EA Sports-games, met games als FIFA, dat in 2022 werd bekroond met de titel ‘meest populaire game’, evenals de Madden NFL-serie en de NBA Live-serie, hebben een enorme schare fans en trekken miljoenen gamers aan. Volgens verwachting zullen de Nike NFT’s fungeren als aanpasbare draagbare toevoegingen die spelers kunnen kopen om hun personage-avatars in het spel aan te passen.

Ron Faris, de algemeen manager van Nike Virtual Studios, verklaarde het volgende: “Deze samenwerking stelt ons in staat om ongelooflijke nieuwe ervaringen te bieden aan onze .SWOOSH-community en aan de enorme fanbase van EA SPORTS.”

Meer dan 97.000 Sneaker-NFT’s verkocht via .swoosh-platform

In november 2022 introduceerde Nike voor het eerst zijn .swoosh NFT-platform, maar het bracht pas aan het begin van 2023 een NFT-collectie uit.

Op 15 mei werd de eerste NFT-collectie van .Swoosh gelanceerd, genaamd Our Force 1, een verzameling virtuele schoenen die een knipoog zijn naar de iconische Air Force One-sneakerlijn van het merk. Volgens gegevens van Polygonscan zijn op dit moment meer dan 97.000 sneaker-NFT’s verkocht aan bijna 53.000 adressen.

In december 2021 betrad Nike de metaverse door de overname van RTFKT, een merk voor virtuele sneakers en verzamelobjecten. Ook lanceerde het zijn eigen virtuele wereld genaamd Nikeland.

Hoewel .Swoosh vergelijkbare tools en technologieën gebruikt als RTFKT en Nikeland, zijn het toch individuele projecten binnen het bedrijf.

NFT nieuws

Starbucks maakt een einde aan zijn NFT-programma
Bitcoin NFTs maken comeback en gaan Ethereum weer voorbij
Donald Trump bezit voor $5 miljoen aan crypto
Meer nieuws

Meest gelezen

Crypto handelaar voorspelt: Shiba Inu koers kan met 3600% stijgen
Alarmbellen rinkelen: Signalen waarschuwen voor grote XRP koersval
Cathie Wood: Bitcoin koers hard op weg naar $1,5 miljoen