Tijdelijk geldig! Maak een account aan bij Bitvavo. Stort €20 en krijg een bonus van €25 helemaal gratis. Je betaalt de eerste 7 dagen geen handelskosten over de eerste €10.000 aan transacties. Begin nu!
De aandelen van Nvidia stegen 2,84% op dinsdag, waardoor het zich opnieuw het meest waardevolle bedrijf ter wereld mag noemen. Met die stijging komt de market cap van Nvidia op 3,43 biljoen dollar te liggen, terwijl nummer twee Apple op 3,38 biljoen dollar staat en Microsoft plek drie houdt met 3,06 biljoen dollar.
Nog geen herstel voor Apple
Het aandeel Apple is er nog niet in geslaagd om te herstellen van de zwakte die we eind oktober zagen. Apple kwam “in de problemen” nadat de financiële cijfers wat minder goed waren dan verwacht.
Microsoft kende vergelijkbare problemen nadat ze de vooruitzichten voor Q4 2024 naar beneden bijstelden. Als gevolg daarvan zag het aandeel Microsoft de twee slechtste handelsdagen in twee jaren.

Ondertussen is het aandeel Nvidia bijna driemaal over de kop gegaan in 2024, terwijl de omzetten van het bedrijf blijven stijgen en ze stevig doorgaan met investeren in de ontwikkeling van nieuwe chips.
In juni pakte Nvidia voor het eerst de titel van het meest waardevolle bedrijf ter wereld over, al duurde dat slechts één dag.
Nu klimt het aandeel weer. Over de afgelopen maand zag het een stijging van 9,5% en vanaf het begin van het jaar gemeten staat er een stijging van 190% op de borden.
Is de opkomst van Nvidia goed voor Bitcoin?
Je kunt er vraagtekens bij zetten of de opkomst van Nvidia goed is voor Bitcoin.
Door de extreme stijgingen van het aandeel zal een deel van het publiek dat normaal gesproken meedoet aan de bullrun van Bitcoin ook wat kapitaal richting Nvidia sturen.
Net als Nvidia is Bitcoin immers een revolutionair stuk technologie wat vaak hetzelfde type investeerders aantrekt. Wat dat betreft had Bitcoin er waarschijnlijk beter voorgestaan zonder de gekte rondom Nvidia.
Daarbij voelt Bitcoin waarschijnlijk ook niet zo nieuw meer. De meeste mensen hebben Bitcoin al gezien en waarschijnlijk zelfs geprobeerd in 2017 en 2021, terwijl het grote publiek tijdens deze bullrun voor het eerst op Nvidia duikt.
Ergens is het misschien ook niet zo erg dat Bitcoin niet opnieuw zo’n grote hype-golf meemaakt. Meestal eindigt dat immers niet goed voor grote groepen investeerders. Met name de mensen die op het laatst instappen op basis van FOMO.
Bitcoin koers stevent af op zeldzaam tweede verlieskwartaal op rij
Bitcoin dook afgelopen week onder de 60.000 dollar en stevent af op een tweede verlieskwartaal op rij, iets wat pas twee keer eerder gebeurde.
Recorduitstroom uit Bitcoin-ETF’s: 1,79 miljard dollar weg
Volgens de meest recente cijfers van SosoValue kampen Bitcoin ETF’s inmiddels zeven opeenvolgende weken met netto-uitstroom.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
