Maak een account aan bij Bitvavo. Stort €10 en krijg een bonus van €10 helemaal gratis. Je betaalt de eerste 7 dagen geen handelskosten over de eerste €10.000 aan transacties. Begin nu!
OpenSea was in de zomer van 2021 dé marktplaats voor non-fungible tokens (NFTs). Sinds die ene zomer lijkt de markt voor NFTs echter compleet doodgebloed. Daar wil OpenSea nu verandering in brengen met een nieuw platform.
Om te innoveren moet je soms een stap terugdoen
“Om echt te innoveren moet je soms een stap terugdoen en alles opnieuw indelen. Om die reden hebben we vanaf de fundamenten een nieuwe versie van OpenSea gebouwd,” aldus OpenSea mede-oprichter en CEO Devin Finzer.
Hij voegde daaraan toe dat het nieuwe en verbeterde platform in december gelanceerd wordt, zonder verder details te geven. Een door OpenSea gedeelde link op X stuurt mensen naar een pagina met een wachtlijst, waar een prompt staat om een crypto-wallet te verbinden.
DappRadar communicatiemanager en head of content Nederob zegt op X dat er “serieuze hype” is over het nieuwe platform, omdat gebruikers blijkbaar iets van een airdrop verwachten. Gezien het feit dat het platform in Amerika gevestigd is, lijkt de kans daarop klein.
“Onwaarschijnlijk, maar niet ondenkbaar,” aldus het oordeel van Nederob.
Wat kunnen we verwachten van het nieuwe OpenSea?
Ook speculeert hij over de mogelijke nieuwe features die OpenSea wil introduceren met zijn nieuwe platform.
Onder andere gedeeld eigenaarschap van NFTs, de handel in memecoins, het creëren van memecoins, de integratie van meer blockchains en iets wat hij SocialFi noemt.
Het handelsvolume op OpenSea heeft in ieder geval een boost gekregen en staat ten opzichte van zeven dagen geleden bijna 60% hoger. Volgens de data van DappRadar is het handelsvolume deze week op meer dan 50 miljoen dollar gekomen voor NFTs.
Op 2 november schoot het volume nog naar 15 miljoen dollar, maar sinds begin 2022 zijn de handelsvolumes op de markt voor NFTs behoorlijk afgevlakt.
OpenSea bestond overigens al sinds 2017, maar kreeg pas in 2021 echte aandacht. Dat gebeurde natuurlijk tijdens de NFT-boom. Uiteindelijk piekte het handelsvolume van OpenSea in januari 2022 op 5 miljard dollar.

Sindsdien is de NFT-bubbel gebarsten en zijn de volumes en omzetten gekelderd.
NFT-hype terug? Bored Ape Yacht Club verdubbelt in een maand
Bored Ape Yacht Club en andere NFT’s stijgen fors in waarde nu speculatie en risicobereidheid terugkeren op cryptomarkt.
NFT-marktplaats Foundation stopt na mislukte overnamepoging
Sinds de piek in 2021 is de interesse in NFT’s sterk afgenomen. Er wordt minder gehandeld en de bedragen liggen een stuk lager.
Hacker steelt 78 NFT’s ter waarde van 230.000 dollar via lek in NFT-leenplatform Gondi
Blockaid schat dat de waarde van de gestolen digitale verzamelobjecten ongeveer 230.000 dollar bedraagt.
Meest gelezen
Bank of America waarschuwt voor grootste aandelenbubbel sinds 1880
Deze topanalist van Bank of America waarschuwt voor de grootste bubbel sinds de spoorweghype van de 19e eeuw.
Crypto-analist legt uit waarom 1.000 XRP volgens hem levensveranderend kan zijn
Crypto-analist Steph Is Crypto schetst drie scenario’s voor XRP. 1.000 XRP kan oplopen tot bijna 24.000 dollar.
AI voorspelt XRP koers voor 30 juni 2026
AI-modellen voorspellen dat de XRP koers eind juni onder 1,20 dollar zakt. Bitcoin-zwakte en lage liquiditeit drukken de munt.
