Newsbit

PayPal logo & Apple iPhone

PayPal boekt enorme winsten na integratie cryptocurrency-handel

PayPal logo & Apple iPhone

Het Amerikaanse online betalingsverwerkingsbedrijf PayPal rapporteerde een enorme omzetstijging in het laatste kwartaal van 2020 nadat de cryptohandel geïntegreerd was.


Ver boven verwachting

In een Q4 2020 investeerder-update maakte PayPal bekend dat het in het vierde kwartaal de financiële resultaten ver boven verwachting waren. Het bedrijf merkte op dat het zijn sterkste boekjaar was, met een hoog betalingsvolume en nieuwe accounts die het platform verder versterkten.

PayPal registreerde een enorme stijging van het aantal actieve accounts op zijn platform, met maar liefst 16 miljoen actieve accounts in het vierde kwartaal van 2020. Voor het boekjaar 2020 heeft het bedrijf netto 72,7 miljoen nieuwe actieve accounts toegevoegd, waarmee het totale aantal actieve accounts op 377 miljoen uitkomt.

Deze stijging kwam kort nadat het bedrijf cryptocurrency-handel op zijn platform introduceerde. Op 21 oktober 2020 bevestigde PayPal zijn intrede op de markt nadat het een voorwaardelijke licentie had ontvangen van het New York State Department of Financial Services (NYDFS). Hiermee kunnen Amerikaanse gebruikers van zijn Venmo-service cryptocurrencies verhandelen.


Geïnteresseerd in het leverage traden van Bitcoin en andere crypto? Klik hier en maak een account aan op Bybit.


Crypto-gebruikers van PayPal erg actief

PayPal gaf toe dat de activiteit op zijn netwerk hoog was nadat het klanten in staat stelde cryptocurrencies zoals Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Litecoin (LTC) en Bitcoin Cash (BCH) te kopen, verkopen en opslaan met behulp van zijn wallets.

Klanten in de cryptohandel begonnen meer dan twee keer zoveel tijd te besteden aan het gebruik van de service.

PayPal merkte op dat het totale betalingsvolume voor de laatste drie maanden van 2020 met 39% is gestegen tot $277 miljard. Dit overtreft de verwachtingen van het bedrijf en de voorspellingen van $267 miljard van analisten voor het vierde kwartaal van 2020.


Crypto in consumentenbetalingen

De CEO van PayPal, Dan Schulman, sprak in een gesprek met analisten over de onderneming van het bedrijf in cryptocurrencies. Hij zei dat het bedrijf een uitgebreide producttechniek heeft ontwikkeld met betrekking tot crypto, blockchain-technologie en digitale valuta in het algemeen.

Hij merkte op dat PayPal “aanzienlijk investeert” in hun nieuwe crypto- en blockchain-bedrijfseenheid. Het bedrijf is van plan de rol van cryptocurrencies bij consumentenbetalingen over de hele wereld vorm te geven. Schulman zei hierover het volgende:

We zagen ook een uitzonderlijke reactie op onze crypto-lancering. Zelfs met hoge initiële verwachtingen overtrof het volume aan crypto dat op ons platform werd verhandeld onze projecties aanzienlijk. We zijn verheugd om voort te bouwen op dit vroege succes door klanten toe te staan ​​hun cryptosaldo te gebruiken als financieringsbron wanneer ze winkelen bij onze 29 miljoen verkopers. We verwachten dat de uitrol van deze functie dit kwartaal zal beginnen en we hopen in de komende maanden onze eerste internationale markt te lanceren. Deze eerste stappen zijn slechts het begin van een uitgebreide routekaart rond crypto, blockchain en digitale valuta.

Gerelateerd Nieuws

Scroll to Top