Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
In het afgelopen decennium is het internet oligarchisch en oneerlijk geworden. Gedomineerd door big tech data monopolies, wordt de huidige digitale economie gedreven door een agressieve competitie voor het verzamelen van individuele profiel- en gedragsgegevens om deze vervolgens te verkopen aan derde partijen voor gerichte reclame. De tactieken die Web 2.0 hebben gevoed – bewaking, onderbreking, exploitatie en het te gelde maken van persoonlijke gegevens – zijn nu diep verankerd, met de centralisatie en het gebruik van gegevens door meerdere partijen, zonder de betekenisvolle toestemming van het individu, stevig ingebouwd in het bedrijfsmodel van het web. Permission.io is opgericht om een einde te maken aan de onderbrekende, uitbuitende economie die Web 2.0 heeft opgebouwd en om individuen weer eigenaar te maken van hun tijd en informatie. Met de creatie van de Permission Coin (ticker ASK), heeft Per missie een eenheid van uitwisseling ontwikkeld die het mogelijk maakt om de waarde van de tijd en gegevens van een individu correct te prijzen en toe te staan binnen een transparant marktsysteem. Hiermee bouwt het bedrijf aan een volledig gedecentraliseerde permissie-economie, die individuen over de hele wereld in staat stelt om eigenaar te zijn van hun engagement, het te controleren en er winst uit te halen. Het Permission Platform stelt adverteerders in staat om waarde uit te wisselen voor de gegevens en betrokkenheid van consumenten. Een splitsing van Ethereum, de Permission Blockchain stelt individuen in staat om toestemming te verlenen aan adverteerders en andere marktpartijen voor toegang tot hun gegevens op een peer-to-peer manier. Consumenten worden gestimuleerd en gecompenseerd voor hun betrokkenheid in ASK, terwijl adverteerders profiteren van de “first-party” gegevens die voortvloeien uit het verkrijgen van toestemming om deel te nemen. Deze first-party data is fundamenteel voor de Permission economy en stelt adverteerders in staat om vertrouwen op te bouwen, 1:1 engagement te bereiken, en ROI te verhogen. Door de waarde terug te brengen naar de individuele consument, weg van de centralisatie en exploitatie van gegevens door big tech, brengt Permission de noodzakelijke verandering in het huidige internet business model.
“ASK” is de valuta voor Permission. Het primaire gebruik ervan is om een wereldwijd digitaal advertentiesysteem aan te drijven, gebouwd op gegevens met toestemming en opt-in betrokkenheid. Het project wil een tegengif bieden voor enkele van de belangrijkste problemen van Web 2.0 – surveillance kapitalisme, data exploitatie en onderbrekende marketing – door gebruikers in staat te stellen veilig toestemming te verlenen en hun gegevens te gelde te maken op het web, terwijl het een bedrijfsoplossing biedt voor marketeers die op zoek zijn naar een beter rendement op hun advertentie-uitgaven.
Wereldwijde privacyregels, ad blockers en drastische veranderingen in advertentietechnologie dwingen tot een nieuw advertentiemodel dat is gebaseerd op toestemming. Door marketeers in staat te stellen opt-in doelgroepen op te bouwen en toestemming te vragen voor betrokkenheid, en door ervoor te zorgen dat gebruikers worden beloond voor de gegevens die ze vrijwillig delen, ziet Permission ASK als fundamenteel om tech-platforms en marketeers te helpen concurreren in Web 3.0.
Momenteel verdienen gebruikers ASK door hun gegevens op een veilige manier te delen en ervoor te kiezen relevante advertenties en inhoud te ontvangen. De ervaring wordt voornamelijk geleverd door gedeclareerde activiteiten voor het delen van gegevens en door videoadvertenties te bekijken op Permission.io. Adverteerders kunnen ASK ook inzetten als een stimuleringsmechanisme op hun eigen digitale kanalen, waardoor loyaliteit en gepersonaliseerde advertentiecampagnes worden gestimuleerd. Daarnaast is de mogelijkheid om ASK te verdienen en uit te geven via handelaren op het Shopify-platform in de maak, met andere grote e-commerce platforms om te volgen.
Andere doelstellingen van het project zijn onder meer de verdere ontwikkeling van de eigen technologie, “Data Algebra”, waarvoor het 9 patenten heeft gekregen. De baanbrekende technologie kan gegevens vloeibaar maken die momenteel zijn opgeslagen in silo’s en applicaties, waardoor het voor individuen mogelijk wordt om hun volledige dataset te aggregeren en te gelde te maken, en voor bedrijven om met toestemming zicht te krijgen op de meest uitgebreide datasets die mogelijk zijn.
Hoewel veel cryptoprojecten de mondigheid van gegevens aanprijzen, beperken de meeste de mogelijkheid van gebruikers om te profiteren van hun gegevens tot een specifieke browser of toepassing. Permission’s platform is gebouwd om gebruikers te helpen op een veilige manier toestemming te geven en te verdienen aan hun gegevens via meerdere kanalen en contexten. De coin is eenvoudig te gebruiken met mogelijkheden voor verdienen en uitgeven die eenvoudig en transparant zijn en die zullen evolueren naarmate het netwerk van het project en de op toestemming gebaseerde economie volwassener worden. De visie van ASK is dat gebruikers hun gegevens zullen inzetten voor hun eigen voordeel op een manier die gemakkelijk opgaat in hun dagelijks leven.
Fundamenteel voor deze visie is Permission’s gepatenteerde technologie, die het mogelijk maakt gegevens die zijn opgeslagen in silo’s en applicaties te integreren, zodat individuen hun sociale, zoek-, winkelgegevens, alle gegevens die zijn opgeslagen in een database, kunnen koppelen en te gelde kunnen maken, om te worden opgevraagd als een enkele logische dataopslag.
Dit is een enorme onderscheidende factor, omdat het gebruikers in staat stelt om echt terug te nemen eigendom van hun gegevens, zodat ze kunnen verdienen aan het, waardoor individuen in het centrum van de data-economie.
Permission lanceerde het Permission Platform in augustus 2020, en heeft een aanzienlijke vroege groei bereikt, met ASK nu in handen van meer dan 500.000 unieke portefeuilles.
Permission’s doel is om Permission-Based Advertising te versnellen!
Permission, als toonaangevende leverancier van op toestemming gebaseerde digitale reclame, kondigde op 24 augustus de beschikbaarheid aan van haar blockchain validator node en blockchain volledige node op Google Cloud Marketplace. Met beide aanbiedingen beschikbaar op Google Cloud Marketplace, zullen gebruikers toegang hebben tot Permission.io’s veilige private blockchain om transacties te verzenden, te testen en dApps te installeren, terwijl Permission.io’s ASK token, de valuta voor toestemming, wordt verdiend. Als het gaat om reclame, stelt Permission.io marketeers in staat om opt-in doelgroepen op te bouwen en toestemming te vragen voor betrokkenheid, waardoor gebruikers controle hebben over hun gegevensgebruik en worden beloond voor wat ze kiezen te delen. De infrastructuur van het bedrijf is ontworpen om merken te helpen bij het aanpakken van fundamentele problemen in digitale reclame, zoals naleving van wereldwijde privacyregelgeving, ad blockers en steeds veranderende ad tech-trends die vragen om een nieuw en verbeterd op toestemming gebaseerd reclamemodel. Als gevolg daarvan kunnen bedrijven meer vertrouwen en loyaliteit opbouwen, terwijl ze hun ROI en de algehele Web 3.0-ervaring verbeteren.
Twee belangrijke Permission.io-aanbiedingen zijn nu beschikbaar op Google Cloud Marketplace:
De Permission.io validator node valideert in wezen het netwerk, het oplossen van de proof-of-work puzzel en dus het behoud van de integriteit van het netwerk. Gebruikers zullen in staat zijn om de validator node te draaien op een Google Cloud-server, die hen in staat zal stellen om deel te nemen aan het consensusmechanisme en ASK te verdienen voor het draaien van de node. Deze mogelijkheid zal alleen beschikbaar zijn voor goedgekeurde Permission.io-partners.
De Permission.io volledige node stelt gebruikers in staat om een volledige Permission blockchain node te draaien op een Google Cloud-server, waardoor het mogelijk wordt om toegang te krijgen tot de Permission.io blockchain op een echt private, zelfvoorzienende en vertrouwensloze manier. De node verifieert zelf alle transacties en blokken tegen consensusregels, wat betekent dat gebruikers geen extra stappen hoeven te nemen om het vertrouwen in het netwerk te verifiëren, omdat ze in staat zullen zijn om gegevens zelf te verifiëren met deze client. De Permission.io blockchain node zal ook een veiligere installatie van dApps mogelijk maken. Op zijn beurt zal Google Cloud de mogelijkheid hebben om potentiële nieuwe klanten te bereiken die geïnteresseerd zijn in het draaien van nodes op een Google Cloud-server. “Onze missie is om het web te leiden naar een nieuw engagement model, een model dat gebruikers in staat stelt om eigenaar te zijn van, controle te hebben over en te profiteren van hun tijd en persoonlijke informatie, terwijl ze zich bezighouden met het web zoals ze normaal zouden doen,” zegt Charles Silver, oprichter en CEO van Permission.io. “Tegelijkertijd heeft Permission.io tools en infrastructuur gebouwd die een zeer effectief, op toestemming gebaseerd reclamemodel aandrijven, waarmee merken in contact kunnen komen met bereidwillige consumenten om de ROI te verhogen, conversie te stimuleren en vertrouwen op te bouwen. Permission kijkt ernaar uit om samen te werken met Google Cloud om de volgende golf van permission-based advertising in te luiden.”
Voor meer informatie over het spannende project van Permission Coin, bezoek: https://permission.io/