Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
Ready Games is een leveranciers van tools voor ontwikkelaars en makers voor de Web3-community. Nu lanceren zij een nieuw ecosysteem met als doel makers van Web2-games te stimuleren om met minimale ontwikkeltijd en kosten over te stappen op Web3. Dit terwijl hun videogames zoals normaal worden gedistribueerd via traditionele app-winkels.
Tevens heeft het bedrijf de lancering aangekondigd dat de utility-token AURA en een reeks ontwikkelaarstools zal bevatten, specifiek gericht op het brengen van mobiele Web2-games naar Web3 in overeenstemming met de regels van de appstores van Apple en Google. Dit proces duurde in totaal slechts 5 dagen in de Alpha-versie van het ecosysteem, beweert Ready Games. Zoals de release gaat:
“De mogelijkheid om snel een gedeeld hulpprogramma-token, $AURA, te integreren, stelt ontwikkelaars in staat naadloos live te gaan met een conforme web3-game en onmiddellijk te leren hoe web3-gaming waarde kan toevoegen aan hun gameportfolio.”
Enkele grote gaming guilds, waaronder de vijf miljoen sterke ‘SnackGuild’, zijn al een samenwerking aangegaan met Ready Games om deel te nemen het ecosysteem. Zo ook Hashed. Ethan Kim, de mede-oprichter van Hashed, bevestigde de partnerschap door het volgende te zeggen:
“Wij zijn verheugd om samen te werken met Ready bij het bouwen van het toonaangevende Web3-ecosysteem voor mobiel gamen en door gebruikers gegenereerde inhoud. Samen met het vermogen van Ready om naadloos een breed spectrum aan games en inhoud aan boord te krijgen, zal hun diepgaande kennis van ontwikkelaars, makersgemeenschappen en spelers de massale acceptatie van op blockchain gebaseerde gaming versnellen.”
Het is benoemingswaardig dat blockchain-games niet per definitie verbannen zijn uit de app-winkels van Apple en Google. Wanneer de regels van Apple- en Google worden nageleefd houdt dit in dat de app-platformaanbieders hun commissie moeten krijgen van alle door NFT ondersteunde in-game aankopen, en dat gamemakers in-app-links naar externe middelen moeten vermijden om in-game activa te kopen.