Kylie Chiseul Kim, een van de advocaten van Ripple Labs in de lopende rechtszaak tegen de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC), heeft een verzoek ingediend om zich uit de zaak terug te trekken.
Veranderingen in Ripple’s Juridische Team
Kim heeft in haar verzoek, dat is ingediend in het zuidelijke district van New York, aangegeven dat ze niet langer verbonden zal zijn met het advocatenkantoor dat Ripple Labs momenteel vertegenwoordigt. De andere advocaten van hetzelfde kantoor zullen Ripple wel blijven vertegenwoordigen.
Kim trad in juli 2022 toe tot het juridische team van Ripple, samen met Clayton J. Masterman. Beide advocaten werden deel van het team te midden van de lopende SEC-rechtszaak tegen Ripple, CEO Brad Garlinghouse en mede-oprichter Chris Larsen. Hun toevoeging aan het team werd destijds gezien als een strategische zet om het juridische team van Ripple te versterken voor een verwachte langdurige juridische strijd.
Speculaties Rond Kim’s Vertrek
Met het plotselinge vertrek van Kim vragen velen zich af wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor de lopende zaak. Reacties op Twitter op het nieuws waren een mengelmoes van verwarring en speculatie. De algemene consensus leek echter te zijn dat Kim’s vertrek verband hield met haar besluit om het advocatenkantoor te verlaten, wat niet noodzakelijkerwijs wijst op een significante verschuiving in de rechtszaak.
Sommige Twitter-gebruikers speculeerden dat Kim mogelijk gewacht had tot de afronding van de rechtszaak voordat ze van baan of organisatie veranderde.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Mastercard lanceert AI-betalingen, speelt Ripple straks een hoofdrol?
Volgens Stevenson nemen meer dan dertig bedrijven deel aan de pilot. Daarbij zouden onder andere Stripe, Coinbase en OKX betrokken zijn.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
