De juridische strijd van Ripple Labs met de Amerikaanse Securities and Exchange Commission is nog altijd in volle gang. Het bedrijf achter XRP richt zijn ogen nu op de mogelijkheden buiten de Verenigde Staten en lijkt met name geïnteresseerd in Europa. Als we de verhalen mogen geloven, dan heeft Ripple Labs de intentie om zich in Ierland te vestigen.
Ripple opereert buiten de VS
Stuart Alderoty, de huisadvocaat van Ripple Labs, geeft aan dat het bedrijf “effectief gezien” buiten de Verenigde Staten opereert. Om zich in Ierland te kunnen vestigen, moet Ripple Labs een zogenaamde Virtual Asset Service Provider (VASP) licentie zien te bemachtigen. Dit zou het voor Ripple Labs mogelijk maken om de dienstverlening te “paspoorten” door de hele Europese Unie.
Met andere woorden: als je één voet aan land weet te krijgen in Europa, dan heb je toestemming om ook de rest van de unie te bedienen. Verder voegt de advocaat toe dat het bedrijf van plan is om een licentie voor elektronisch geld te bemachtigen. Ripple is behoorlijk actief in Europa, want eerder deze week deelde het nog een whitepaper met ideeën voor nieuwe wetgeving met de wetgevers van het Verenigd Koninkrijk.
Einde van de rechtszaak in zicht
Als het aan Stuart Alderoty ligt, dan is de rechtszaak met de SEC bijna voorbij. “Het begin van het einde is aangebroken”, aldus de advocaat over de rechtszaak met het machtige financiële orgaan. Het oordeel van de rechter wordt gedurende de eerste zes maanden van 2023 verwacht. Ripple is oorspronkelijk gelanceerd om andere banken en financiële instellingen te helpen om snel geld te versturen.
Waar je nu vaak nog enkele procenten kwijt bent voor internationale overboekingen, moet dat met de technologie van Ripple een stuk goedkoper worden. Nu zijn ze de technologie al jaren aan het promoten en is er nog geen sprake van een echte doorbraak. Mogelijk kan een succesvol einde van de rechtszaak hieraan bijdragen.
Bitcoin ETF’s bloeden leeg, maar XRP haalt juist miljoenen op
De XRP-ETF’s haalden deze week bijna 23 miljoen dollar op, terwijl de Bitcoin-ETF’s een recorduitstroom van 1,79 miljard zagen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
