Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau!
Bitvavo: Ontvang €10
Welkomstbonus!
Op 20 oktober kwam Mastercard met nieuws over ‘Payment on Delivery’, een nieuwe betaaloptie voor zakelijke klanten. Om dit product te realiseren gaat het bedrijf samenwerken met PNC Bank, dat op zijn beurt een partnerschap heeft met Ripple.
Payment On Delivery zal gebruik gaan maken van het RTP-netwerk van The Clearing House. Met het nieuwe Mastercard-product worden transacties sneller afgehandeld en worden risico’s van cash bovendien vermeden. De vice-president (en tevens hoofd Products & Operations) van PNC Bank verklaarde verheugd te zijn over de deal. Volgens hem zal het voor klanten meer opties bieden voor real-time transacties, wat een voordeel is ten opzichte van andere banken.
Het Payment On Delivery-systeem maakt gebruikt van Mastercard Track. Hierdoor kunnen gebruikers betaalverzoeken verzenden die binnen seconden worden verwerkt. In eerste instantie zal Mastercard het product promoten binnen de Verenigde Staten.
Mastercard zal geen gebruik zal maken van Ripple-technologie voor de nieuwe service. Toch zal het blockchain-bedrijf waarschijnlijk voordeel hebben bij dit nieuwe initiatief. Omdat PNC Bank een directe partner is zullen de bestuurders van Ripple de nieuwe samenwerking tevreden bekijken. Ripple promoot betere betaalopties zal daarom ook de waarde van Payment on Delivery inzien.
Daarnaast geeft het ook blijk van de interesse van gevestigde bedrijven in blockchain-producten voor de betaalsector. Er is steeds meer interesse vanuit Ripple’s doelgroep voor deze en soortgelijke producten, waaronder het de nieuwe service van Mastercard.
PNC Bank is een van de grootste Amerikaanse banken qua vermogen en heeft in de recente jaren veel geïnvesteerd in mobiel bankieren. Ruim een jaar geleden maakte PNC bekend dat het Ripple’s xCurrent ging gebruiken voor internationale betalingen. Na een succesvolle pilot lanceerde PNC vervolgens een nieuw product voor haar klanten. Onder andere Ripple’s vice-president Asheesh Birla stelde destijds dat deze samenwerking tussen Ripple en PNC ook gunstig was voor andere partners.
Ook het Britse Revolut, dat onder meer digitale betaaloplossingen aanbiedt, gaat in zee met Mastercard om nieuwe betaalservices aan te bieden. Mastercard liet weten dat het Revolut-betaalpassen zal gaan uitgeven voor de Amerikaanse markt. Revolut-CEO Nik Storonsky verklaart dat de samenwerking het zal helpen in de missie om innovatieve betaaloplossingen aan te bieden aan klanten.