De Amerikaanse financiële reus BNY Mellon breidt opnieuw zijn activiteiten in de cryptosector uit. Ditmaal werkt de oudste bank van de Verenigde Staten samen met Ripple, het bedrijf achter XRP voor het bewaren van diens stablecoin, RLUSD. Dit blijkt uit een officieel persbericht van Ripple.
Samenwerking moet brug slaan tussen traditionele en digitale financiën
Volgens het persbericht zal BNY Mellon optreden als primaire bewaarder van RLUSD. Beide partijen zeggen “gezamenlijk te willen werken aan de institutionele adoptie van digitale activa” en spreken van een samenwerking die “de kloof tussen traditionele financiën en crypto moet overbruggen.”
Naast het bewaren van de stablecoin, zal Ripple ook gebruikmaken van de transactionele bankdiensten van BNY Mellon. Dit moet zorgen voor “naadloze oplossingen” voor Ripple’s klanten.
RLUSD, dat eind vorig jaar werd gelanceerd, is een stablecoin die volledig wordt ondersteund door hoogwaardige liquide activa. De stablecoin heeft een 1:1 koppeling met de Amerikaanse dollar en werd goedgekeurd door het New York Department of Financial Services (NYDFS).
Daarmee is RLUSD een van de weinige stablecoins die onder een Trust Company Charter wordt uitgegeven. Dit is een vergunning waarmee RLUSD een officiële status krijgt binnen de financiële sector.
De stablecoin bereikte deze week de grote mijlpaal van 500 miljoen dollar aan marktkapitalisatie, zoals je in het Ripple nieuws kon lezen.
Focus op zakelijke markt en grensoverschrijdende betalingen
In tegenstelling tot consumenten-gerichte stablecoins is RLUSD specifiek ontworpen voor zakelijk gebruik. Ripple wil hiermee de snelheid, kosten en efficiëntie van internationale betalingen verbeteren. BNY Mellon benadrukt in het persbericht zijn rol als betrouwbare partner binnen het digitale ecosysteem.
“Als primaire bewaarder van RLUSD zijn we er trots op de groei van digitale activa te ondersteunen met een platform dat inspeelt op de veranderende behoeften van institutionele partijen,” aldus Emily Portney, wereldwijd hoofd Asset Servicing bij BNY Mellon.
BNY Mellon is al jaren actief in de cryptosector. De bank lanceerde tijdens de COVID-periode diverse crypto-producten, waaronder Bitcoin-bewaardiensten voor institutionele partijen zoals Grayscale.
Daarmee was de bank een van de eerste Amerikaanse financiële instellingen die zich openlijk op de cryptomarkt begaf, ruim voordat de Amerikaanse regelgeving gunstiger werd. Met deze nieuwe samenwerking verstevigt BNY Mellon zijn positie als een toonaangevende speler in de institutionele adoptie van digitale activa.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Bitcoin ETF’s bloeden leeg, maar XRP haalt juist miljoenen op
De XRP-ETF’s haalden deze week bijna 23 miljoen dollar op, terwijl de Bitcoin-ETF’s een recorduitstroom van 1,79 miljard zagen.
Ripple-CEO haalt uit naar Saylor: ‘Bitcoin-strategie schaadt de cryptomarkt’
Ripple-topman Garlinghouse blijft positief over Bitcoin, maar zegt dat de financieringsaanpak van Saylor de cryptomarkt heeft geschaad.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
