Ripple investeerders die hopen op een snelle oplossing in de rechtszaak tegen de SEC, zullen langer moeten wachten dan ze zouden willen. Volgens de advocaat van Ripple, genaamd Stuart Alderoty, zal de zaak mogelijk pas in 2023 eindigen.
Ripple doet er alles aan om de rechtszaak te laten eindigen maar SEC blijft vertragen
Advocaat vertelde dat Ripple hard bezig is om de complexe juridische strijd zo snel mogelijk op te lossen. Maar dat is lastiger dan veel mensen denken dat het is.
De Securities and Exchange Commission gebruikt namelijk alle tactieken die ze tot beschikking hebben om de langdurige rechtszaak nog verder uit te stellen. De advocaat van Ripple vertelt dat de rechtszaak hierdoor mogelijk pas in 2023 kan worden afgerond.
Stuart Alderoty vertelde zaterdag op twitter dat de SEC elke dag weer XRP-investeerders schaadt door de rechtszaak uit te stellen. De XRP koers werd namelijk hard getroffen op de dag dat de rechtszaak werd gestart, en dat is zeer pijnlijk geweest voor de beleggers die de SEC zogenaamd beweert te beschermen.
Vooral het feit dat de handel in de XRP-token in Amerika is stopgezet door verschillende exchanges is zeer schadelijk geweest, zo vertelt de advocaat van Ripple. Dit ondanks dat dit volgens de advocaat helemaal niet nodig was geweest. De SEC heeft namelijk geen gerechtelijk bevel gekregen om de XRP-handel in de VS stop te zetten.
Door de onzekerheid in de regelgeving rondom crypto vertrekt veel crypto talent uit Amerika
Ripple is van mening dat er veel te veel onzekerheid is rondom de regelgeving van cryptocurrencies. En dat is deels de schuld van de SEC. Niemand weet nou echt wat wel en wat niet als een ‘illegale security’ wordt gezien en dat is zeer schadelijk voor de hele cryptowereld. Ook kwam naar buiten dat de SEC misschien bepaalde crypto exchanges wil sluiten, maar het is niet duidelijk welke dat zijn. Het lijkt er dus op dat de SEC vooral veel verwarring wil zaaien op de cryptomarkt.
Deze vijandige reactie van de financiële toezichthouder heeft volgens de advocaat van Ripple geleid tot een “enorm verlies van cryptotalent, technologie en rijkdom”. Veel bedrijven zijn namelijk verhuist vanwege de onduidelijke wet en regelgeving in Amerika. Stuart Aldorety vertelt zelfs dat ondernemers in de crypto-wereld wordt geadviseerd om zich niet in de VS te vestigen vanwege het gebrek aan duidelijkheid.
Twee koopsignalen geven XRP weer wat hoop op herstel
Volgens analist Ali Martinez wijzen twee technische signalen op een mogelijk herstel van de XRP koers, na weken van koersdalingen.
Kan XRP naar $10.000 – $50.000? ChatGPT legt uit waarom het mogelijk is
Zuid-Korea wil ook kleine cryptotransacties onder toezicht brengen. Het voorstel moet witwassen tegengaan en internationale regelgeving versterken.
Bitcoin ETF’s bloeden leeg, maar XRP haalt juist miljoenen op
De XRP-ETF’s haalden deze week bijna 23 miljoen dollar op, terwijl de Bitcoin-ETF’s een recorduitstroom van 1,79 miljard zagen.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
