Regulatie Nieuws

Regulatie Nieuws

Singapore crypto pinautomaten gesloten na harde aanpak centrale bank

De centrale bank van Singapore heeft naar verluidt besloten om alle cryptocurrency geldautomaten in de stad te sluiten.


Singapore wil crypto advertenties reguleren

Door de nieuwe regelgeving van de Monetary Authority of Singapore (MAS), de centrale bank van Singapore, moeten exploitanten van cryptocurrency geldautomaten in het land hun activiteiten stoppen, zo schrijft Bloomberg.

De nieuwe maatregel tegen crypto geldautomaten leidde tot verbaasde reacties van de cryptocurrency-exploitanten in de stad. Het bedrijf Daenerys & Co zei dat het “verrast” was en zijn geldautomaatdienst op dinsdagavond uit heeft gezet. De belangrijkste concurrent, genaamd Deodi, schakelde zijn automaten uit en stuurde personeel om zijn crypto-automaten te verwijderen.

De stap maakt deel uit van een bredere inspanning om reclame voor cryptocurrency aan het publiek te reguleren. Op maandag heeft de centrale bank nieuwe richtlijnen vrijgegeven die crypto bedrijven verbieden om hun diensten te adverteren op openbare plaatsen, websites en sociale netwerken.


Wil jij crypto verhandelen op 1 van de grootste en meest betrouwbare exchanges ter wereld? Klik hier en ga naar KuCoin.


Meest cryptovriendelijke land ter wereld

Singapore’s afkeer van crypto is een grote verrassing. Singapore werd namelijk veelvoudig genoemd als het meest cryptovriendelijke land ter wereld. Het goede wetgevende klimaat” en de “hoge adoptiegraad van cryptocurrency waren de voornaamste redenen. Het wetgevingsklimaat in de stadstaat lijkt op dit moment echter steeds negatiever te worden.

Het harde optreden in Singapore kwam kort nadat soortgelijke reclamebeperkingen werden uitgevaardigd in Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Op maandag eiste de Spaanse regering dat cryptobedrijven advertentiecampagnes 10 dagen van tevoren ter goedkeuring aan de regelgevende instanties voorlegden. Het Verenigd Koninkrijk startte een herziening van de reclamenormen voor cryptocurrency. De belofte was om producten met misleidende claims hard aan te pakken.

Zoeken

Jouw recente zoekopdrachten