Terwijl Bitcoin (BTC) nieuwe hoogtes bereikt, groeit ook de interesse onder institutionele beleggers. Zo heeft de Amerikaanse vermogensbeheerder Strive, opgericht door ondernemer en voormalig presidentskandidaat Vivek Ramaswamy, aangekondigd dat het van plan is om fors te investeren in Bitcoin-gerelateerde activa.
Strive kiest voor slimme strategie in plaats van directe Bitcoin-aankoop
In een officiële verklaring laat Strive weten $750 miljoen te hebben opgehaald via een private plaatsing, tegen een prijs van $1,35 per aandeel. Dit kapitaal wordt ingezet voor een breed scala aan Bitcoin-gerelateerde investeringen die, volgens het bedrijf, gericht zijn op het behalen van bovengemiddeld rendement (‘alpha’). Bij een private plaatsing verkoopt een bedrijf aandelen rechtstreeks aan een selecte groep investeerders, buiten de reguliere beurs om.
Opvallend is dat Strive niet simpelweg van plan is om Bitcoin zelf aan te kopen. In plaats daarvan kiest het bedrijf voor een gelaagde investeringsstrategie. Zo wil het onder meer investeren in ondergewaardeerde biotechbedrijven, claims opkopen van failliete cryptobedrijven zoals Mt. Gox, en gestructureerde Bitcoin-leningen verwerven met korting. CEO Matt Cole noemt het “strategieën die zijn ontworpen om structureel beter te presteren dan Bitcoin zelf.”
Daarbovenop heeft Strive een fusie aangekondigd met het social media marketingbedrijf Asset Entities. Deze stap moet niet alleen de beursgang versnellen, maar ook de financiële slagkracht van het bedrijf vergroten.
Strive op weg naar top vijf grootste Bitcoin-houders wereldwijd
Als ook de bijbehorende aandelenopties worden verzilverd, kan Strive zijn totale investeringscapaciteit vergroten tot maar liefst $1,5 miljard. Daarmee zou het bedrijf in de top vijf terechtkomen van grootste Bitcoin-schathouders ter wereld — een opvallende prestatie voor een vermogensbeheerder die pas sinds november 2024 actief is in de cryptosector.
Trump Media wil $2,5 miljard ophalen voor Bitcoin-reserve
Ook vanuit politieke hoek krijgt de cryptosector steeds meer steun. Zo heeft de Amerikaanse president Donald Trump aangekondigd dat zijn bedrijf, Trump Media & Technology Group, een aanzienlijke Bitcoin-reserve wil opbouwen. Via een private plaatsing wil het bedrijf daarvoor maar liefst $2,5 miljard ophalen.
Deze ontwikkeling past binnen de bredere trend waarin steeds meer grote instellingen en invloedrijke figuren de cryptomarkt betreden. De betrokkenheid van Trump is extra opvallend, omdat hij als zittend president directe invloed heeft op het Amerikaanse cryptobeleid — wat zijn investering strategisch extra gewicht geeft.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Metaplanet neemt Siiibo Securities over om Bitcoin-beleggingsproducten aan te bieden in Japan
Metaplanet heeft aangekondigd dat het de Japanse effectenmakelaar Siiibo Securities overneemt voor 2,1 miljard yen.
Wonen werd een rendementsspel: is Bitcoin de eerlijkere schaarste?
Is dit argument de reden dat de jongere generaties straks massaal voor Bitcoin kiezen als ethische vorm van schaarste?
Saylor bedankt Musk: kwart van de ‘Mag8’ bezit nu Bitcoin
Na het beursdebuut van SpaceX feliciteerde Michael Saylor Elon Musk. Volgens hem bezit een kwart van de ‘Mag8’ nu Bitcoin.
Meest gelezen
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Newsbit-analist voorspelde de daling naar 60.000 dollar: dit verwacht hij nu
De Bitcoin koers houdt stand rond cruciale steun, terwijl Newsbit-analist Juffermans een mogelijke bodem later dit jaar verwacht.
Goud verliest in één keer alle winst van dit jaar
Goud is opnieuw stevig aan het dalen, terwijl Wall Street optimistisch blijft. Komt er later dit jaar alsnog een grote stijging aan?
