Telegram heeft vandaag de TON Wallet uitgerold voor tientallen miljoenen gebruikers in de Verenigde Staten. De volledig geïntegreerde, self‑custodial crypto‑portemonnee maakt het mogelijk om digitale activa te verzenden, ontvangen en beheren zonder extra apps of extensies.
Uitbreiding binnen het TON‑ecosysteem
De TON Wallet is ontwikkeld door The Open Platform (TOP) en draait op The Open Network (TON). Naast Toncoin ondersteunt de wallet ook stablecoins zoals USDT en andere TON‑gebaseerde tokens, inclusief NFT’s. Transacties verlopen op deze wijze met hetzelfde gemak als het sturen van een bericht, terwijl gebruikers zelf hun private keys beheren. Naar schatting kunnen vanaf nu 87 miljoen mensen gebruik maken van de wallet.
Met integraties kunnen gebruikers meteen tokens ruilen en deelnemen aan staking. Ook zijn er geen extra kosten bij USDT-aankopen met Apple Pay, Google Pay of creditcard. Dit is in samenwerking met MoonPay. Voor het eerst is er bovendien een off‑ramp functie waarmee crypto direct op een bankkaart kan worden opgenomen. Egor Danilov, chief product officer bij TOP, zegt hierover: “De wallet is essentieel om gebruikers te verbinden met betalingen, games en on-chain tools, allemaal binnen een vertrouwde omgeving die zij dagelijks gebruiken.”
Prioriteit voor de Amerikaanse markt
De wallet werd aanvankelijk al in 2024 wereldwijd uitgerold en meer dan 100 miljoen gebruikers hebben de wallet sindsdien geïnstalleerd. Wetgevende onzekerheden vertraagden aanvankelijk de Amerikaanse lancering, maar een gunstiger klimaat, met onder andere de adoptie van de GENIUS-act, en groeiende vraag hebben nu de deur geopend.
Volgens marktanalisten concurreert Telegram met platforms als Cash App en Coinbase, maar onderscheidt het zich door de directe integratie met zijn bestaande gebruikersbasis. Dit past binnen de bredere trend van “embedded finance”: blockchain-functionaliteit die onopvallend verweven is met bestaande gebruikerservaringen.
Ook liggen er plannen om complexe DeFi-processen te vereenvoudigen tot een paar simpele handelingen, een “Tap-to-Yield”-ervaring, waarmee gebruikers zonder aparte apps of seed phrases rendement kunnen genereren. Met de toegang tot de Amerikaanse markt en talloze ambitieuze plannen op komst, lijkt Telegram een serieuze speler te willen worden in de cryptosector.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Mastercard lanceert AI-betalingen, speelt Ripple straks een hoofdrol?
Volgens Stevenson nemen meer dan dertig bedrijven deel aan de pilot. Daarbij zouden onder andere Stripe, Coinbase en OKX betrokken zijn.
Trump versnelt quantumrace: nieuwe cryptografie moet VS én Bitcoin beschermen
Naast de AI-race ontstaat nu een wedloop om quantumcomputing. Trump wil de VS aan kop houden, met directe gevolgen voor crypto.
Oracle schrapt 21.000 banen: AI neemt deel van het werk over
Oracle schrapte 21.000 banen in één jaar en bevestigt dat kunstmatige intelligentie een deel van het werk overneemt.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
