De Chief Technology Officer van het grote Walmart, Suresh Kumar, is ervan overtuigd dat cryptocurrency-betalingen een grote toekomst tegemoet gaan. Tijdens de Yahoo Finance All Markets Summit van 17 oktober, legt Kumar uit dat hij en Walmart geloven dat crypto-betalingen belangrijk worden voor zowel fysieke als digitale goederen.
Ook de metaverse komt langs
Het kan tegenwoordig natuurlijk niet meer over crypto gaan bij grote partijen, of het woordje metaverse valt. Ook bij Walmart geloven ze dat de metaverse een belangrijke rol zal spelen in de toekomst van het bedrijf. Met name voor de manier waarop consumenten producten ontdekken. Volgens Kumar zijn marketing en de metaverse een gouden combinatie en kan crypto daarbij een belangrijke rol spelen op het gebied van betalingen.
De uitspraken van Kumar zijn een goede verklaring voor de recente beslissing van het bedrijf om Walmart Land te stichten in de Roblox Metaverse. Hierin organiseert het bedrijf verschillende virtuele ervaringen zoals games, maar ook muziekfestivals, een reuzenrad en virtuele merchandise. Overigens zitten er op dit moment nog geen NFTs of andere vormen van crypto in de metaverse van Roblox.
Verschillende betaalopties
“Wij willen het voor klanten zo eenvoudig mogelijk maken om te betalen en dingen te kopen […] dat is waar crypto volgens mij een belangrijke rol in kan spelen. Bijvoorbeeld door het aanbieden van verschillende betaalopties en methoden”, aldus Suresh Kumar.
Walmart is volgens de geruchten al enige tijd bezig met het uitrollen van crypto-betalingen. Tot nu toe is het vooral vals alarm geweest, bijvoorbeeld na een nep-persbericht over een samenwerking met Litecoin van september vorig jaar.
Op het moment van schrijven zijn er ongeveer 200 Bitcoin ATMs geïnstalleerd in de winkels van Walmart. Er zijn plannen om dat aantal uit te breiden naar 8.000 machines, maar daarvoor is het op dit moment nog te vroeg. Waarschijnlijk wachten ze daarvoor eerst de volgende bullrun af.
Grootbank ziet ‘FOMO’ onder vermogensbeheerders voor tokenisatie
Grote vermogensbeheerders haasten zich naar getokeniseerde fondsen. Volgens BNY is de FOMO enorm, ondanks onrijpe techniek.
Wall Street bouwt stilletjes door aan crypto terwijl koersen onder druk staan
Volgens Ric Edelman versnellen grote instellingen hun inzet op blockchain en tokenisatie, ondanks de zwakke stemming onder beleggers.
Polymarket passeert 1 miljard dollar omzet, mede dankzij het WK
Polymarket passeert 1 miljard dollar jaaromzet, slechts zes weken na de Amerikaanse lancering. Het WK voetbal zorgt voor recordvolumes.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
