Advocaat Jeremy Hogan is partner bij Hogan & Hogan en volgt de juridische strijd op de voet. Hij deelde zijn mening op Twitter over wat er kan gebeuren als Ripple de zaak verliest.
Hogans tweet kwam als antwoord op een bericht van Michelle Nightengale, de CEO van Global Institute of Wellness Entrepreneurs en auteur van Boost Business Online.
Nightengale tagde verschillende Twitter-gebruikers, waaronder advocaat Jeremy Hogan, oprichter van CryptoLaw John Deaton en advocaat James Filan. Beide advocaten volgen de Ripple-zaak op de voet en delen vaak gerelateerde updates over de zaak.
Michelle Nightengale besloot te onderzoeken welke schade er daadwerkelijk zou kunnen optreden als de rechter XRP zou classificeren als een niet-geregistreerde beveiliging, zoals beweerd door de SEC. Ze herinnerde hen eraan dat Garlinghouse heeft verklaard dat Ripple dan buiten de VS zou verhuizen.
Jeremy Hogan was tot nu toe de enige die reageerde van de bovengenoemde lijst. Hij schat dat XRP in dat geval waarschijnlijk 25% van zijn nut zou verliezen, aangezien de VS 25% van de wereldwijde economische activiteit levert.
Wat kan er nog meer gebeuren als Ripple verliest?
Velen in de crypto-gemeenschap geloven dat Ripple nu vecht voor de hele crypto-wereld. Daarom zou het een negatieve invloed hebben op de crypto-industrie in de VS als Ripple zou verliezen. Bovendien zou het de prijs ook hard raken. Deze is sterk gedaald nadat de rechtszaak eind december 2020 begon.
Journalist bij Fox Business Charles Gasparino deelde zijn slechtste scenario. Hij tweette dat de SEC in dat geval verder zou kunnen gaan om de crypto-ruimte onder controle te krijgen. “Waarschijnlijk zal het Ethereum targeten, waardoor de twee beste technologieën in crypto worden vernietigd.”
Vorig jaar verklaarde Brad Garlinghouse in een interview dat hij gelooft dat de schikking in Q1 van dit jaar zal worden bereikt. Veel respondenten in een Twitter-enquête delen deze mening.
XRP koers balanceert op rand van 1 dollar: analisten vrezen enorme crash
XRP nadert gevaarlijk dicht de grens van 1 dollar door een brede uitverkoop, zware liquidaties en hernieuwde uitstroom bij beleggers.
XRP-whale verliest 28 miljoen dollar na crash richting 1 dollar
Een grote XRP-belegger zag posities van tientallen miljoenen gedwongen sluiten toen XRP richting 1 dollar zakte. Dit gebeurde er.
Mastercard lanceert AI-betalingen, speelt Ripple straks een hoofdrol?
Volgens Stevenson nemen meer dan dertig bedrijven deel aan de pilot. Daarbij zouden onder andere Stripe, Coinbase en OKX betrokken zijn.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Tiener steelt 13 miljoen dollar aan Bitcoin en geeft het uit aan Lamborghini’s
Canadese tiener bekent crypto-oplichting van 13 miljoen dollar en gaf gestolen geld uit aan luxe auto’s en privéjets.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
