Sinds Donald Trump in Washington aan de macht is, zien we dat het beleid richting crypto compleet is veranderd. Na eerdere versoepelingen door de Securities and Exchange Commission (SEC) volgt nu ook de Federal Reserve (de centrale bank). Dit keer gaat het om een conferentie waarin betaalinnovatie centraal staat.
Fed opent deur naar crypto-discussie
Op woensdag maakte de Fed bekend dat zij op dinsdag 21 oktober een conferentie over betaalinnovatie zal organiseren. Tijdens dit evenement worden vertegenwoordigers uit de financiële wereld, technologiebedrijven en beleidsmakers samengebracht.
Bij innovatie in de betalingssector kan crypto niet ontbreken. Waar het onderwerp bij eerdere conferenties slechts zijdelings werd aangestipt, krijgt de technologie nu een prominente plaats. Op de agenda staan onder meer:
- De convergentie van traditionele en gedecentraliseerde financiën (DeFi)
- Toepassingen van stablecoins en hun bedrijfsmodellen
- Tokenisatie van financiële producten en diensten
- De rol van kunstmatige intelligentie (AI) in betalingen
Volgens gouverneur Christopher J. Waller draait het om het onderzoeken van de kansen en risico’s van nieuwe technologieën:
”Innovatie is altijd een constante geweest in betalingen, om te voldoen aan de veranderende behoeften van consumenten en bedrijven. Ik kijk ernaar uit om de mogelijkheden en uitdagingen van nieuwe technologieën te verkennen en te horen van degenen die de toekomst van betalingen helpen vormgeven.”
Amerika kiest voor innovatie
Het initiatief van de Fed past binnen de recente stappen om proactief nieuw cryptobeleid te ontwikkelen. De SEC kondigde een tijdje terug nog de oprichting van de President’s Digital Assets Group aan. Met deze nieuwe afdeling wil de toezichthouder innovatie bevorderen en beleggers beter beschermen. Het is een duidelijke breuk met het harde beleid van oud-voorzitter Gary Gensler.
Daarnaast was er deze week nog een andere doorbraak. De SEC en de Commodity Futures Trading Commission (CFTC) gaven officieel groen licht aan grote beurzen zoals NYSE en Nasdaq om spot-cryptohandel te faciliteren. Daarmee wordt de weg vrijgemaakt voor institutionele beleggers om rechtstreeks in digitale activa zoals Bitcoin (BTC) en Ethereum (ETH) te handelen, een ontwikkeling die de Amerikaanse cryptomarkt dichter bij brede adoptie brengt.
Claim vandaag nog €10 gratis en betaal geen handelskosten over de eerste €10.000!
Grijp deze unieke kans met Newsbit en Bitvavo door nu een account aan te maken via de knop hieronder. Stort slechts €10 en ontvang direct €10 gratis. Bovendien kun je 7 dagen lang zonder kosten handelen over je eerste €10.000 aan transacties. Start vandaag nog en profiteer direct van de groeiende populariteit van crypto!
Maak je account en Claim je €10 gratis.
Mis deze kans niet om direct te profiteren van de groeiende populariteit van Crypto!
Niet Wall Street, maar deze landen bepalen de toekomst van stablecoins
De grootste groeikansen voor stablecoins liggen niet in Silicon Valley, Londen of New York, maar in steden als Lagos, Buenos Aires en Manila.
Abracadabra grijpt in nadat stablecoin ruim 50 procent onderuit gaat
De koers van MIM zakte de afgelopen dagen tot ongeveer 0,49 dollar, waarmee de stablecoin meer dan de helft van zijn waarde verloor.
Europees Parlement geeft groen licht voor digitale euro
Het Europees Parlement maakt de weg vrij voor de digitale euro. De ECB wil de munt in 2029 uitrollen, in online en offline vorm.
Meest gelezen
Van lasser tot kok: SpaceX maakt 4.400 werknemers miljonair
De beursgang van SpaceX maakt duizenden werknemers miljonair. Van lassers tot ingenieurs profiteren zij van jarenlang opgebouwde aandelen.
Ex Google-engineer verkoopt al zijn Bitcoin: ‘Het is voorbij’
Oud-Google-engineer TechLead verkocht al zijn Bitcoin met fors verlies. Volgens hem is de markt kwetsbaar, maar hij blijft op lange termijn positief.
Analist ziet belangrijk signaal voor XRP: ‘Gigapump komt eraan’
Een analist denkt dat XRP voor een grote stijging staat en wijst op een belangrijk steunniveau. Wel is het een speculatieve visie.
